Inlägg från: Anonym124 |Visa alla inlägg
  • Anonym124

BF februari 2016

Jag hänger gärna på här! Plussade i onsdags och är idag på v 5+0. Tröttheten senaste dagarna är fullständigt förlamande, lite känningar i magen från och till men annars inga symptom. Ska bli spännande och följa er alla! :)

• Anonym124

Vi kommer berätta för några utav sambons kompisar på midsommer, eftersom vi firar det tillsammans i en stuga i fyra dagar. Känns som om det blir enklast så då det annars kommer behöva ljugas om ex trötthet, ingen alkohol osv. Jag är gräsligt dålig på att just ljuga så skulle ändå bli avslöjad på två röda. Tänker däremot berätta för familjen efter v.12, om vi lyckas hålla oss så länge. Många i familjen reser bort när jag kommer vara i v 8-12 så det passar bra på så vis.

• Anonym124

Hej på er!

Ni som har den där enorma tröttheten just nu, hur hanterar ni den? Vilar ni mer än vanligt eller håller ni igång ändå? Jag är i v 5 nu (4+3) och har i några dygn gått runt som en fullständig zombie, hade en pigg dag igår och trodde det hela var över för nu, men idag slog tröttheten till igen. Särskilt svårt är det att förklara för kollegor, vänner och familj som inte förstår varför jag helt plötsligt inte ens orkar följa med i ett samtal Tungan ute

• Anonym124
    Anna_längtar_barn skrev 2015-06-02 07:44:16 följande:

Hej!

Jag vilar mera nu. Helt omöjligt för mig att hålla mig vaken när jag kommer hem från jobbet. Vilar jag en halvtimme-timme är jag ganska pigg sen och kan fixa en del senare på kvällen. Även om allt går något långsammare nu.

Det är ganska svårt på jobbet tycker jag också. Men får väl säga att jag hade en hård helg. Vill helst inte säga nåt till dem innan semestern.

Jag vill inte heller säga något före sommaren. Jobbar som lärare och går på sommarlov om 2 veckor. Jobbet gör det däremot svårt att 'ta det lugnt' eftersom det händer saker omkring en hela dagarna. Klurigt det där men får väll som du dra till med att jag sovit dåligt, svårt bara när det är en vecka i sträck ;)
  • Anonym124
    Fiijah89 skrev 2015-06-03 09:09:49 följande:

Vecka 5+0 idag :) tycker tiden går väldigt sakta!

I början tyckte jag att jag var cool lugn och inte alls orolig, men är inne på tredje dagen utan symtom :( inte ens trött längre! Hur är det med era symtom, kommer de och går?

Vad tråkigt att känna så, men som flera har sagt redan, det är ju vanligt att inte ha symptom såhär tidigt.

Jag har haft som mensvärk, ömma bröst och trötthet from hell i en-två veckor. Däremot kommer och går det. Idag är jag pigg igen, igår var det fruktansvärt. Inatt höll jag på bli galen på brösten som värkte så mycket att jag tom vaknade tre gånger. Nu på förmiddagen har jag inte kännt av någonting, varken magen, brösten eller trötthet.

Det här är min första gång så jag är lite generellt förvirrad över hur det här 'ska' gå till. Det får bli lite som det blir. Förstår däremot din oro, ska du göra tidigt vul?
  • Anonym124
    jazmine25 skrev 2015-06-03 12:33:34 följande:

BF-lista

Namn              Ålder         BF                 Antal barn sen innan

Hjärtajazmine25           33         7/2                     1 tjej

BF-lista

Namn               Ålder        BF       Antal barn sen innan
    jezmine25           33         7/2       i tjej

Anonym124         29         6/2       Inga
  • Anonym124
    Anonym (Lilly) skrev 2015-06-03 13:24:19 följande:

Hur berättad ni för sambon? Det låser sig för mig när jag ska berätta!! Hjälp!

Min sambo var på tjänsteresa så jag ringde och lite krystat slängde jag ur mig 'Grattis du ska bli pappa!'. Sjukt oromantiskt men sån är jag. Alldeles för impulsstyrd/otålig för att klara av att vänta tills han kom hem, eller förbereda något extra fint sätt :P
  • Anonym124

Oh vad skönt att höra att fler har det så! Jag är vanligtvis alltid kall av mig men svettas å fryser som en galning om vartannat. Värst på nätterna. Samma dag som jag plussade var pannan BLÖT av svett, det droppade bär jag gick upp och fick lov å a en dusch. Trodde jag skulle dö eller nått :P

Pennie87 skrev 2015-06-03 19:04:16 följande:

Såg innan att några skrivit om sömn och mycket drömmar. Det har jag med, men det som stör sömnen mest är att jag växlar mellan iskall, varm och kallsvettig. Vaknar helt blöt... Har aldrig känt så innan.

Pennie87, 28 år, 10/2

• Anonym124
    Nattöga skrev 2015-06-04 11:41:31 följande:

Då kanske man inte behöver noja sig jättemycket kring lyft i alla fall :)

Jag väntar nog med att berätta för chefen tills jag vet om jag lyckas ta mig förbi v.12.... Hm... Och kollegorna. Är ju på privat företag, så det skulle inte sprida sig så som det kan göra på en avdelning (tror jag), men man vet ju aldrig!

Är det bara jag som lutar åt att jag INTE vill ta reda på könet? :D

Vi kommer nog att ta reda på könet, eftersom det här är första gången och ändå så overkligt. Tror det kan bli mer verkligt och en känsla av att det är en riktig människa där inne. Dessutom får vi möjlighet att prata ihop oss mer om hur vi kan tänka med uppfostran ur ett genusperspektiv (vilket är jätteviktigt för oss båda) Vi kommer inte berätta för vår omgivning vilket kön, utan kommer säga att vi inte själva vet, just för att undvika att få könade leksaker och kläder.
  • Anonym124

Hej alla nya!

Vi har gjort en hemlig fb-sida, ingen kan se om du är med och den är inte sökbar. Vill ni vara med så skicka pm till mig med ert för och efternamn så ska kag försöka lägga till er (har inte gjort det förut, men det går säkert bra ;) )

• Anonym124

Nej, jag får det inte alls att fungera med att lägga till. Har skrivit på fb och hört om någon annan kan göra ett försök :) vår grupp är för alla, inte bara norrort. Vi är ca 80 medlemmar än så länge :)

• Anonym124

Ush vilken tråkig stämning det blev här nu. Kan väll tänka att alla gör som de vill. Jag tycker det låter jättemysigt att få höra hjärtat på den lilla slå. Är man av någon anledning orolig så är väll det ett jättebra sätt att komma tillrätta med det. Eventuella risker kan säkerligen varje enskild bedöma själv. Vill du ses inte göra det, låt då bli. Är ju faktiskt inte svårare än så.

Svar på tråden BF februari 2016