Separera med ettåring under pappaledighet - har panik
Vi har en son som just fyllt ett. Jag har varit hemma med honom i ett år och sköter praktiskt taget allt. Jag tar alla dagar och nätter, Samsovigt och ammar. Nu ska vi separera eftersom vi båda mår dåligt i relationen.
Pappan går på pappaledigt under 4 månader, sedan har jag en månad mammsledigt till innan han börjar dagis. Vi ska sälja vårt hus och flytta isär.
Jag har förstått att msn rekommenderar ett hem åt så små barn och Max 2 övernattningar innan det är tal om Vv. Pappan tycker att vår son ska bo hos honom under pappaledigheten som om han ägde sonen då och jag får hälsa på. Men vår son har ju mycket större anknytning till mig eftersom jag haft hand om honom dygnet runt i ett år. Jag är hans trygga bas. Jag vill att han ska sova/bo hos mig och öka boendet hos pappan successivt. Att de har dagarna och jag kväll/natt. Pappan blir vansinnig och tycker då att han bara passar barnet åt mig. Han har 0 kunskap om ett litet barns behov och vi går i familjerådgivning vilket han inte lyssnar på.
Någon med erfarenhet av liknande situation? Vad säger familjerätten. (En del verkar gå på barnets bästa en del verkar så glada för män som vill ta ansvar att de ger dom allt)