Separera med ettåring under pappaledighet - har panik
Det är väl ändå stor skillnad. Hade dom vart tillsammans så hade ju mamman som va barnets trygga punkt kommit hem varje eftermiddag till barnet. Ska barnet bo hos pappan så blir det ju inte så.
Jag och min man håller på att separera och jag är glad att han inser vad som är bäst för barnen! Dottern är snart 3 år och jag har haft hand om henne sen hon föddes (pappan har henne när jag jobbar kväll eller natt). Är dessutom gravid med barn nummer 2. Barnen kommer bo hos mig. Sen kommer jag aldrig hindra varken honom eller barnen att träffa varandra. Dottern kan åka till honom så mycket hon vill. Han kommer att komma hit nästan dagligen dessutom sen när bebisen fötts. Självklart skulle han kunna ha varannan vecka med dottern men med tanke på hans arbetstider och att jag kommer va hemma i 1,5 år så har hon det bäst hos mig. Åh sen spenderar nån eftermiddag och helg hos honom när det passar alla, plus att han är här ofta.
Bättre är väl att tänka: hur lägger vi upp detta på bästa sätt för att båda barnen ska ha samma primära anknytning till pappa som till mamma och hur ser vi till att barnet får en fungerande vardag hos både mamma och pappa.
Det är att tänka på barnet.