• Anonym (P)

Separera med ettåring under pappaledighet - har panik

Barnet kommer ju ha samma anknytning till pappan? Så med ditt resonemang kan barnet bo hos pappan o du se barnet ett dygn i veckan? För et ro ju pappan som är med barnet mest när ni sen väl separerar?

• Anonym (P)

[quote=75315739][quote-nick]Anonym (Sanna) skrev 2015-05-18 15:16:12 följande:[/quote-nick]

Nej. Jag kommer ju ta mammsledigt igen. Och som det ser ut nu kommer vi bo ihop hela pappaledigheten och han kommer träffa mig varje dag som alltid. Det är inte dagen som är det svåra. Det är övernattningarna som är känsliga. Det finns anledning att man

Råder barn att bo på ett ställe huvudsakligen.

[/

Ja men inte att det absolut ska vara hos mamman. Du gör verkligen allt för att sabotera en närmare anknytning va?

Den är så skrämmande och vidrigt att läsa om föräldrar som håller på så här.

• Anonym (P)

[quote=75316144][quote-nick]Anonym (Sanna) skrev 2015-05-18 16:43:26 följande:[/quote-nick]

Jo, små barn under 3 år.

[/

Nej du har helt fel.

Bra föräldrar kan avgöra detta helt på egen hand.

Så som du håller på så hoppas jag att han går vidare ochbkömpar för sitt barn. Barnet kommer att få se o läsa varje handling senare.

Vi separerade när vårt barn var skulle fylla två, för oss var det självklart att barnet hade rätt till båda sina föräldrar. Vi hade två dygn i taget, vårt barn mådde toppen genom hela resan.

• Anonym (P)

Vem har bestämt hur ni ska dela föräldraledigheten?

• Anonym (P)

[quote=75316539][quote-nick]Anonym (Sanna) skrev 2015-05-18 18:00:44 följande:[/quote-nick]

Nej inte alls. Jag har varit tydlig med att jag vill dela ansvaret helt lika men göra övergången smidig. Tänker inte rada upp slla försök jag gjort flr stt involvera en til synes ganska ointresserad partner. Jag kan dock nämna att jag gör det möjligt amekonomiskt att han är ledig samt vill ändra våra rutiner så han tar mer ansvar hemma och därmed barnet vänjer sig vis pappa. Mitt förslag, inte hans.

[/

Det är väl en självklarhet att man gör det???

Hur ska ni dela ansvaret? Du har boendet o vårdnaden, han för besöka när det passar dig o betala underhåll?

• Anonym (P)

[quote=75316547][quote-nick]Anonym (Sanna) skrev 2015-05-18 18:02:09 följande:[/quote-nick]

Det har vi bestämt ihop? Det som passade oss och vår situation bäst.

[/

Ok så han hade fått ara föräldraledig tidigare för dig?

Jag gissar att du är i närheten så fort han är med barnet? Kommenterar hur han ska göra saker o påpekar att det han gör är fel? För du är ju den med bäääääst anknytning o du är ju den med tuttar ( o i din värld är det lika med viktigaste för barnet)?

• Anonym (P)

[quote=75316566][quote-nick]Anonym (Z) skrev 2015-05-18 18:06:48 följande:[/quote-nick]

Varför ska pappan inte få ha del av vårdnaden för? Varför ska ts ha ensam vårdnad? Det finns ju en pappa som vill vara pappa.

[/

Ja men här är ju en mamma som anser att hon är den bästa för barnet, att hon är den som barnet behöver, som vet allt osv osv.

De har säkert inte delad vårdnad.

• Anonym (P)

[quote=75316564][quote-nick]Anonym (Sanna) skrev 2015-05-18 18:06:15 följande:[/quote-nick]

Det känns bra att lösa att det finns fall med barn som mått bra genom resan. Det är det jag bryr mig mest om.

[/

Fast det verkar det inte som. Ni bestämmer hur ert barn ska klara er skilsmässa. Ditt sätt skiljer ju barnet markant från den ena föräldern?

Vi hade en plan som vi följde o följer. Vi har gjort saker tillsammans med vårt barn, vi har alltid stöttat varann o ställt upp för varann. Vi ville inte ta något från vårt barn.

• Anonym (P)

[quote=75316599][quote-nick]Anonym (Sanna) skrev 2015-05-18 18:12:29 följande:[/quote-nick]

Inte självklart alls om man inte bor ihop vilket var så fallet skulle vara från början.

Jag behöver inget underhåll. Barnet däremot kan behöva kläder mm och varför ska en förälder stå för det själv? (endast jag som inhandlar barnets nödvändigheter idag så vet inte varför det skulle förändras).

[/

Fast ska han lida av att du fick din tid med barnet mesans ni fortfarande var ihop...?

Ja o det är väl en del i att du inte vill att ditt barn ska ha samma tillgång till din pappa som till dig?

Du har verkligen gått in för det från början o vägrar släppa in honom.

• Anonym (P)

[quote=75316684][quote-nick]Anonym (Sanna) skrev 2015-05-18 18:30:13 följande:[/quote-nick]

Vad

Vad bra för er och ert barn. Det är också något jag tycker är viktigt men (hör och häpna) pappan tycker inte det är viktigt att ha en bra relation utan att var och en ska sköta sitt.

[/

Ska man ha en bra relation så måste man ju ge o ta? Acceptera att man är olika, gör på olika sätt osv. Det känns inte som din starka sida.

Svar på tråden Separera med ettåring under pappaledighet - har panik