Separera med ettåring under pappaledighet - har panik
Det finns många aspekter av detta. Jag kan hålla med om att det vore skillnad om pappaledigheten var medan ni fortfarande levde ihop, då finns du där på ett annat sätt jämfört med som nu om barnet helt ska byta boendemiljö och du inte finns där alls.
Vi separerade med en 10 månaders och bytte efter max 2 nätter så det var täta byten och inga fulla veckor eller färdigbestämda helger alls. Utan vi lade upp de kommande två veckorna utifrån våra jobbscheman och sen höll vi oss till det, planerade ytterligare två veckor osv. Och det gick bra. Vi bestämde också att vårt barn inte var inblandad eller skulle lida alls av detta utan om hen visade att hen saknade den andra föräldern så var det ok att komma över och natta barnet och sen gå, träffas och äta lunch eller i en park dagtid så att man ändå träffade barnet regelbundet osv. Det värdesätter jag något enormt nu att vi mitt i kaoset lyckades skapa nån sorts struktur i alla fall. Idag har vi vv boende med byte på onsdagar.
Vi gick också i familjerådgivning för att kunna prata om saker som inte riktigt kom fram när vi försökte själva så att säga.