• Fool

Har ljugit en del för min kille

Iof är det en intressant frågeställning Flört

Är en mans tidigare köp av sex hos horor lika ointressant som en kvinnas tidigare promiskuösa leverne? Jag tycker mig ha hört många ggr kvinnor som säger att det är äckligt med män som köper sex och skulle aldrig kunna tänka sig vara ihop med en fd torsk. Men är det lika ok för en man att säga att det är äckligt med en kvinna som haft gangbangs, trekanter, osv och skulle aldrig tänka sig vara ihop med en?

• Fool

Personligen vill jag inte veta vad min partner gjort innan hon träffade mig, tror man sover bättre då Flört

Saker man inte vill höra från sin partner.

1) Min förra kille hade en sån jäkla hästballe att den knappt fick plast, din lilla söta är mycket bättre älskling...

2) Hur många killar har du haft?... vet inte... tappade räkningen vid 30..
     eller.... kan vi inte prata om något annat?..... eller.... gud vilket fint väder det är ute?

• Fool
    Anonym (anonym) skrev 2015-05-20 21:01:40 följande:
    Du ser inte någon skillnad mellan att ha ömsesidig sex och att köpa sex.
    Fast vad är skillnaden egentligen förutom det moraliska?
    Även vid sexköp så är det ömsesidigt sex, båda går med på det frivilligt fast av olika anledningar.
  • Fool
    Hadraniel skrev 2015-05-20 20:59:38 följande:
    För egen del skulle jag utan tvekan säga ja!

Äcklas man av något gör man ju inte det för att det är "rätt" eller "fel" att göra det och det är ju frivilligt att inleda ett förhållande med någon i de allra flesta scenarion så då väljer man väl själv om något är ett hinder för det eller ej?

Skulle någon äcklas av att en annan människa haft analsex, har använt dildos vid onani eller gillar att ha strumpor på sig när de har sex är det väl deras fulla rättighet att vägra inleda en relation med någon som ägnat sig åt sånt också?
    Håller med, men hur ska det gå till om man inte vet om vad ens partner gjort tidigare?

Sen kan jag iof oxå hålla med om att man inte har redovisningsplikt för vad man gjort innan man träffades, men kommer frågan anser jag att man ska säga som det är.
  • Fool
    Nenne666 skrev 2015-05-20 21:37:04 följande:
    Det är ju inte riktigt sant, iofs. Du kan ju inte ha missat hur kvinnor har fått prostituera sig under olika former av tvång?
    Jo, det är jag medveten om men så är det inte alltid, jag tror att den absolut vanligaste anledningen iaf i sverige är missbruk, men det är nog minst lika vanligt att man gör det för att lite extra cash
  • Fool
    Smecker skrev 2015-05-20 21:39:31 följande:
    Knappast, den blyge killen kan alltid välja att avstå från att köpa sex.

Måste kännas kul att ha sex med en kvinna som man vet inte är ett dugg attraherad av eller kåt på en, utan endast gör det för pengarna.
    Håller med om att det skulle kännas ganska avtändande att ha sex med någon som gör det för pengarna, men för en man som inte har något annat alternativ, tex någon med handikapp eller psykiska problem, etc så står ju valet ofta mellan det eller ingenting och då är det kanske allt hamnar i ett annat läge
  • Fool
    Smecker skrev 2015-05-20 22:01:09 följande:
    Gör det verkligen det? Det är så viktigt att stoppa in den i någon, vem som helst, att man förnedrar sig hur mycket som helst för det? Och sen tycker man att det är konstigt att kvinnor inte vill ha en..? Det kanske bara är jag, men ekvationen går inte ihop.
    Om man har ett annat val så är det väl onödigt, men om man inte har det?
    hur många vill leva ett liv utan sex?

I danmark hjälper tex myndigheterna handikappade att få kontakt med prostituerade. Om det är rätt eller fel låter jag vara osagt men bevisligen finns det ett behov och andra länder har hittat andra strategier.

www.dn.se/nyheter/sexkop-med-bidrag/
  • Fool
    Anonym (anonym) skrev 2015-05-20 22:13:42 följande:
    Vid gruppsex och trekanter bör man väl anta att det är en ömsesidig akt och är knappast något svek mot ens framtida partner.
    Otrohet är precis som det låter att man gör något som ens partner inte har sanktionerat och är ett svek mot den man har en relation med.
    Att köpa sex av någon är ingen ömsesidig akt utan ren onani med en mänsklig kropp och det är enbart patetiskt.
    Nja, om den prostituerade gör det av egen fri vilja så är det väl ömsesidigt?
    All prostitution sker inte under tvång.
  • Fool
    Anonym (anonym) skrev 2015-05-20 22:13:42 följande:
    Vid gruppsex och trekanter bör man väl anta att det är en ömsesidig akt och är knappast något svek mot ens framtida partner.
    Otrohet är precis som det låter att man gör något som ens partner inte har sanktionerat och är ett svek mot den man har en relation med.
    Att köpa sex av någon är ingen ömsesidig akt utan ren onani med en mänsklig kropp och det är enbart patetiskt.
  • Fool
    Fool skrev 2015-05-20 22:19:40 följande:
    MIn dator flippar... fortsätter här.

Vad är det som är patetiskt med att tex en handikappad man som inte har någon annan möjlighet att få sex vänder sig till en prostituerad?
  • Fool
    Anonym (anonym) skrev 2015-05-20 22:20:48 följande:
    De har visat något program om dessa kvinnor som jobbar med att tillfredsställa handikappade det var inte i närheten av de som säljer sex utan medelålders kvinnor som uppträdde ungefär som sjukgymnaster eller massörer.
    Nja, danmark är inte det enda landet där detta implementerats, tror holland hade ett liknande system och där har de prostituerade tom fackföreningar, fri sjukvård och betalar skatt.
  • Fool
    Nenne666 skrev 2015-05-20 22:26:07 följande:
    Det är den prostituerades situation som man utgår ifrån. Inte om köparen har diverse defekter och allmänt svårt för att få till det.
    Ok, vad är då den prostituerades situation?
    Om en kvinna som frivilligt prostituerar sig för att dryga ut kassan eller ha en dyrare livsstil än vad hon annars har råd med har sex med en en handikappad man som köper sex av henne i brist på andra val. Vad är mest patetiskt? 

Är det patetiskt öht? Båda har frivillig sex men av olika anledningar, han för sexet skull hon för pengarnas skull.

Sen håller jag helt och hållet med om att prostitution har en mörk baksida med, trafficking, tvång, hallikar, missbruk, alldeles för unga tjejer, etc, och alla torskar är inte handikappade, men jag vill även få fram att all prostitution inte alltid består av den klassiska bilden av den stackars kvinnan som tvingas sälja sin kropp av onda män. Jag tror en ganska stor andel prostituerade är helt "vanliga" tjejer som många ggr säljer sin kropp i sin egen bostad eller åker till sina kunder och har en fast klientel.

Sen har vi en annan slags "prostitution" där kvinnor fläker ut sig på webkamera mot betalning, eller sexlinjer på telefon, etc...prostitution är nog mycket komplexare än bara rumänska tjejer som tvingas gå på malmskillnadsgatan.
  • Fool
    Smecker skrev 2015-05-20 22:31:05 följande:
    Räknar du det som sex?

Jag vet inte riktigt varför vi skall ta upp hur det är i andra länder. Man kan visserligen flytta dit om man känner för det, men till dess så är det svensk lag och svenska förhållanden vi har att rätta oss efter.
    Tekniskt sett är det väl sex? Jag antar att mannen inte betalar för en pratstund. Sett ur ett moraliskt perspektiv så kan man kanske se det annorlunda. Själv skulle jag inte vilja göra så, men å andra sidan så har jag heller inget behov av det. Men  en man vars enda andra alternativ är ett liv helt utan sex har kanske en annan syn på det.

Jag kan absolut ha förståelse för varför en sån man söker sig till prostituerade.
  • Fool
    Smecker skrev 2015-05-20 22:48:28 följande:
    Det är bra initiativ. Nästa steg är att Berras Bordell lägger upp annonser på Platsbanken, och arbetsförmedlaren kräver att Anna, Frida, Resmije, Fatima och Ayodele söker jobben, annars får de ingen a-kassa.
    Haha, tror iof tanken med att ha det öppet och lagligt är att förhindra att de går under jorden, utan sker synligt och under kontroll. Ett försök att få bort tvångs prostitutionen. Sen har jag ingen bra koll på vilket av systemen lyckats bäst och medfört bäst villkor för de prostituerade, sveriges eller hollands?

Bevisligen har ju det svenska systemet inte lyckats få bort prostitutionen helt, och en hel del sker nog under jorden där man inte ser det, mörkertalet är nog ganska högt, folk skryter inte direkt på fikarasten med att de prostituerar sig som extraknäck och delar ut prislistor
  • Fool
    Smecker skrev 2015-05-20 22:59:33 följande:
    Personligen definierar jag det inte som sex om inte båda tänder på varandra, båda är upphetsade och båda njuter av det, utan ser det mer som en onanistund i någon annans kropp, men du är fri att definiera det hur du vill.

Det finns undersökningar som visar att de som har ångest för att de har svårt att hitta någon att ha sex med ofta får sin ångest och sitt självförakt förstärkt när de köpt sex. Det är få som är lyckliga och harmoniska efteråt.
    Personligen delar jag din uppfattning om sex, men iof så kan sex betyda olika saker för olika människor. Tex tror jag inte snorfulla kåta Berra bryr sig speciellt mycket om hur tänd hans senaste krogragg är på honom under sexakten utan är mer fokuserad på att tömma pungen och somna alt dra på sig brallorna och gå hem. Eller varför inte porrskadade Kenta som ska tjata sig till analsex trotts att han vet att hans tjej inte är så pigg på det.

Jag kan mycket väl tänka mig att den undersökningen stämmer i sverige där sexköp är ganska tabubelagt, men frågan är om en sexköpare i danmark eller holland känner likadant?
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille