Nenne666 skrev 2015-05-20 22:26:07 följande:
Det är den prostituerades situation som man utgår ifrån. Inte om köparen har diverse defekter och allmänt svårt för att få till det.
Ok, vad är då den prostituerades situation?
Om en kvinna som frivilligt prostituerar sig för att dryga ut kassan eller ha en dyrare livsstil än vad hon annars har råd med har sex med en en handikappad man som köper sex av henne i brist på andra val. Vad är mest patetiskt?
Är det patetiskt öht? Båda har frivillig sex men av olika anledningar, han för sexet skull hon för pengarnas skull.
Sen håller jag helt och hållet med om att prostitution har en mörk baksida med, trafficking, tvång, hallikar, missbruk, alldeles för unga tjejer, etc, och alla torskar är inte handikappade, men jag vill även få fram att all prostitution inte alltid består av den klassiska bilden av den stackars kvinnan som tvingas sälja sin kropp av onda män. Jag tror en ganska stor andel prostituerade är helt "vanliga" tjejer som många ggr säljer sin kropp i sin egen bostad eller åker till sina kunder och har en fast klientel.
Sen har vi en annan slags "prostitution" där kvinnor fläker ut sig på webkamera mot betalning, eller sexlinjer på telefon, etc...prostitution är nog mycket komplexare än bara rumänska tjejer som tvingas gå på malmskillnadsgatan.