Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
SD borde på något vis försökt dra nytta av klantregeringens pinsamma hantering av transportstyrelsekrisen. Om inte annat för att hålla sina positioner.
Fast jag gråter inte direkt över att SD backar
SD borde på något vis försökt dra nytta av klantregeringens pinsamma hantering av transportstyrelsekrisen. Om inte annat för att hålla sina positioner.
Fast jag gråter inte direkt över att SD backar
S har ju som bekant sitt starkaste stöd bland sistagångsväljare medan deras opinionssiffror i den yngsta väljargruppen inte är mycket att hurra för.
Här har vi en valarbetare som försöker göra något åt saken:
Jepp, är det inte barn så är det gamla - och Stephen King skriver sina romaner med utgångspunkt från socialdemokratin i Sverige.
Man kan inte nog understryka att det är de allra vassaste intellekten på FL som kritiserar socialdemokratin
Nu tycker jag mig minnas att du vid ett flertal tillfällen har skrivit om socialdemokratins minskning i den här tråden, tja när du inte har förklarat att Annie Lööf vill ha fri invandring.
Står man på huvudet när man läser kan nog en ökning te sig som en minskning, ja förutom att man kan få för sig besynnerligheter som att C är för fri invandring.
Så svaret på din fråga är att jag anser att Familjelivs skrikhöger har ett intellekt som är omvänt proportionellt till styrkan på gapandet.
Därmed inte sagt att det inte finns kunnig och intelligent kritik av S från högerhåll.
Angående SD:s höger/vänster-orientering tror jag man skulle kunna finna sig tillrätta på vänsterkanten om man gjorde sig av med Oskar Sjöstedt som är en tydlig högermänniska. Sedan måste man i största allmänhet fråga sig varför man skulle vilja rösta på SD. Även om man är totalmotståndare till den föregående invandringspolitiken kan väl ingen vid sina sinnens fulla bruk se något gott av att dra ner INTEGRATIONEN med mijarders miljarder?
Jag tror att både S och M har goda förutsättningar att öka på bekostnad av framförallt SD den närmaste tiden (vi får väl se vilka skandaler som uppdagas på SD:s landsdagar ;)).
Det verkar dock också - enligt media - som att oenigheten mellan S och MP i amnestifrågan för de afghanska ungdomarna riskerar att få stora effekter. Jag hoppas att S har förmåga att stå upp för asylsystemet (även om jag personligen helst hade sett att ungdomarna fick stanna). Hur omvärlden (och vi själva) betraktar asylsystemet måste gå i första hand. Men jag vågar inte sia om hur det påverkar S i opinionen om man låter ungdomarna stanna.
Det är egentligen inte särskilt märkligt. Bevakningen av SD har varit så onyanserad och av så låg kvalité att SD väljarna oftast inte haft någon anledning att ta skandalerna på allvar. De har helt enkelt blivit så van vid att kunna rycka på axlarna och avfärda allting som en hönsgård skapad av en fjäder att inte ens befogad kritik längre tas på allvar.
Dessutom har SD väljarna tidigare, oavsett skandaler, inte haft några egentliga politiska alternativ till SD. Ingen annan tog dem på allvar utan gjorde tvärt om allt de kunde för att alienera, förlöjliga och förfölja dem eftersom de hade fel åsikter. Huruvida övriga partiers politiska omsvängning kan ändra på det återstår att se.