Inlägg från: Anonym (mr happy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mr happy)

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Till er som tror att S kommer få 30% och M strax över 10% säger jag bara: Dream on!

SD kommer i vanlig ordning få fler röster än pk-instituen vill erkänna.

• Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-06-24 16:32:26 följande:
    Jag tror att du har fel (i alla fall bär det gäller s). Jag tror också att många kommer att vakna och inse att man inte längre vill rösta på SD, det parti som vill begränsa svenska kvinnors rätt att själv fatta beslut över en abort.
    Samtliga partier vill ju ha en begränsad aborträtt. Dck är det knappast den frågan folk kommer att tänka på när sd kommer på tal.

Det som kan komma att ge S 30% är Alliansväljare som flyr till S nu när allt fler inser att Alliansen lagt sig platt.

Problemet är att för en borgerlig väljare är idag alla alternativ riktigt dåliga.
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-06-24 16:32:26 följande:
    Jag tror att du har fel (i alla fall bär det gäller s). Jag tror också att många kommer att vakna och inse att man inte längre vill rösta på SD, det parti som vill begränsa svenska kvinnors rätt att själv fatta beslut över en abort.
    Jag tror man kommer vakna och inse att man vill ge etablissemanget en käftsmäll. I det läget går sd som tåget. Katastrof såklart, men glöm inte vilka som gjorde den möjlig.
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-06-26 20:09:36 följande:
    SD är idag mindre än vad partiet var i slutet av 2015 och samma tendens ser vi hos högerpopulistiska och moralkonservativa partier i Holland, Frankrike och Finland.
    Marginellt mindre. Men det stämmer att de minskat efter att Löfvén kopierat sd's invandringspolitik.
  • Anonym (mr happy)
    FDFMGA skrev 2017-06-27 15:54:45 följande:
    Nja, visst är abortfrågan politisk såtillvida att de anständiga partierna beslutat att abort är möjlig så länge den medicisnska expertisen bedömer att ett foster inte kan överleva utanför livmodern.

Vad som sedan inträffat är att extremister vill pollitisera ytterligare genom att inskränka kvinnans rätt att själv avgöra om hon ska göra abort eller inte.

Högerextremister har sällan mycket till övers för kvinnors rätt att bestämma över sina egna kroppar.
    Politisk var ordet.

Observera att kvinnans rätt redan är inskränkt. Det som debatteras är graden av inskränkthet. Vilken surprise att just "ditt" parti har anammat "rätt" grad av inskränkthet.
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-06-28 00:37:44 följande:
    Det finns 7 partier som står bakom nuvarande lagstiftning och sedan har vi SD som kraftigt vill inskränka svenska kvinnors fria aborträtt 
    Vi har ingen fri aborträtt i Sverige. Det finns regler som redan idag kraftigt inskränker denna rättighet.
  • Anonym (mr happy)
    FDFMGA skrev 2017-06-28 17:17:41 följande:
    Javisst, kvinnans rätt till att besluta över sin egen kropp är begränsad i så motto att det inte är tillåtet med abort efter den gräns när den medicisnka expertisen bedömer att fostret är så långt utvecklat attdet kan klara sig utanför livmodern.

Ett rationellt system där politiken överlåter beslutet om var gränsen ska ligga till expertisen.

Medan SD och andra liknande kvinnofientliga organisationer vill tafsa på kvinnors rätt till sina egna kroppar.
    Det är bara en tidsfråga innan medicinsk expertis klarar att hålla ett foster vid liv utanför livmodern, redan efter dag ett.

Tycker du abort ska förbjudas helt den dag vi når dit?
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-06-28 19:23:54 följande:
    Vad anser du om SDs förslag att göra det tillåtet för religiös vårdpersonal (t.ex. kristna och muslimer) att vägra att utföra arbetsuppgifter?
    Det är redan tillåtet att säga upp sig från ett arbete man inte vill ha.

Vad är nästa steg? Busschaufförer som vägrar köra buss?
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-06-28 19:21:13 följande:
    Ok, vi tar det igen..

Kvinnor i Sverige har fri aborträtt tom vecka 18. Denna fria aborträtt vill Sverigedemokraterna kraftigt inskränka.
    Den är inte alls fri, den är begränsad till vecka 18. En gräns som justerats tidigare.

Min åsikt är att det är en dålig idé att ändra på nuvarande regler.
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-06-28 21:54:02 följande:
    Ställ frågan till SD.

SDs förslag är alltså att exempelvis kristna och muslimer i vården ska ha rätt att vägra utföra arbetsuppgifter (pga av sin religion) utan att riskera att drabbas av represalier från arbetsgivaren
    Det är inget jag hört talas om att de har som förslag. Å andra sidan följer jag inte politiken så noga i dessa DÖ-tider. När de man röstar på lägger sig platt försvinner liksom hela poängen med att rösta.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?