Anton Chigurh skrev 2019-03-06 14:05:49 följande:
Fokus...självklart. Men det Ulf gör genom att benämna IS-packet för soldater. Det tycks dig tämligen likgiltigt.
Fokus... ..jag vet. Du behöver inte upprepa dig ytterligare en gång.
Och hur du får det till att jag skulle vara EXPERT, baserat på min åsikt här. Det får du gärna förklara närmare.
Mm, och somliga kallar dem krigare, vilket vissa anser vara en förolämpning även detta. Åter andra, som terrorismforskaren Ranstorp kalalr dem resenärer, vilket vissa skulle se som ett hån om det inte hade varit han som var avsändaren, förstås
Själv är jag bara åskådare till tävlingen om vem som är mest politiskt korrekt i beskrivningen av IS-terrorister. Jag är - och det kan du väl hålla oss emellan - bara intresserad av vad i helvete man ska göra med dem, inte vad man kalalr dem.
Anton Chigurh skrev 2019-03-06 14:12:46 följande:
Mmm, jag förstår. Det går alldeles utmärkt att köra på med "name calling".
Så länge det är du och nikha som gör det....
Nja, du har nog inte riktigt förstått. Men du är långt från ensam om att ha problem att greppa skillanden mellan åsikt, å ena sidan och person, organisation eller land å andra.
Det vore mig till exempel främmande att kalla Israel för "Israhell" eller Tro och Solidaritet för "Tro och Underkastelse".
Vill jag lätta på trycket går jag på toaletten, men folk har lite olika vanor