Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Att tala klarspråk om M, KD och SD bör inte kategoriseras som gyttjebrottning. Alex Schulman är faktisk klockren i denna krönika som är ett bra svar på den ledare som du länkar till..
www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/man-kan-inte-mala-lappstift-pa-akesson/
Vår feministiska sosseregering fortsätter att leverera.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/kRQmJX/christalline-36-utvisas--trots-fem-ars-aktenskap-och-tva-sma-barn
Den självklara kommentaren är att din anklagelse är fel eftersom det inte handlar om ett regeringsbeslut.
Det är självklart olyckligt när att familjer och barn hamnar i kläm men jag är tyvärr inte säker på att det finns majoritet i riksdagen för att liberalisera reglerna kring anhöriginvandring. Det är tyvärr mycket som talar för att det brunblå blocket skulle motsätta sig detta eftersom det skulle kunna påverka den totala anhöriginvandringen.
Den självklara kommentaren är att din anklagelse är fel eftersom det inte handlar om ett regeringsbeslut.
Det är självklart olyckligt när att familjer och barn hamnar i kläm men jag är tyvärr inte säker på att det finns majoritet i riksdagen för att liberalisera reglerna kring anhöriginvandring. Det är tyvärr mycket som talar för att det brunblå blocket skulle motsätta sig detta eftersom det skulle kunna påverka den totala anhöriginvandringen.
Bara jag som skäms för den här bilden? Som en skock lydiga får inför mullan pinsamt!
Bara jag som skäms för den här bilden? Som en skock lydiga får inför mullan pinsamt!
Skämdes du när moderattoppen Carl Bildt besökte Iran några år tidigare med beslöjade kvinnor i den svenska delegationen?
Skämdes du när Sveriges kungapar besökte Saudiarabien och drottningen bar slöja (trots att det till skillnad mot Iran inte är lag på slöja i Saudiarabien)
Skämdes du när moderattoppen Carl Bildt besökte Iran några år tidigare med beslöjade kvinnor i den svenska delegationen?Skämdes du när Sveriges kungapar besökte Saudiarabien och drottningen bar slöja (trots att det till skillnad mot Iran inte är lag på slöja i Saudiarabien)
Man kan konstatera att även de kvinnor som ingick i moderattoppen Carl Bildts delegation till Iran 2014 täckte sitt hår (vilket inte är så konstigt eftersom kvinnorna annars hade brutit mot iransk lag).
Ska jag tolka dig som att ditt problem är att den Rödgröna regeringen skickade ett gäng kvinnliga ministrar för att förhandla med mullorna i Iran? Du hade inte haft problem om de svenska ministrarna i vid Ietta ranbesök hade varit manliga?
Jag ställer frågan eftersom jag inte hittat kritik från din sida gällande de svenska kvinnor som vid moderaten Carl Bildts Iranbesök täckte sitt hår.