Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Men dadaism är det ju onekligen
S närmar sig 30 procent och avständet mella de rödgröna och den allians som inte längre finns fortsätter att öka
www.svt.se/nyheter/liberaler-pa-hal-is-om-det-blir-nyval
Och SD fortsätter att locka tvillingsjälar från kompisgänget i M
Det är synd om M, M-nötterna lämnar för SD medan liberalerna går till C och vad blir kvar då
www.svd.se/efter-kaoset-m-backar--sd-far-rekordnotering-i-svd-sifo
Du behöver bara öppna SDs partiprogram för att läsa om nedärvd essens (SD har ersatt ordet ras med nedärvd essens men annars handlar det om samma typ av rasism som nationalistiska rörelser propagerar för).
SDs talman (den förra mandatperioden) hävdade vid flera tillfällen att judar inte är svenskar
SD vill kraftigt begränsa Svenska kvinnors rätt att själv bestämma över en abort
SD vill att vårdpersonal ska ha rätt att vägra hjälpa kvinnor med en abort
SD vill att vårdpersonal ska ha rätt att vägra hjälpa kvinnor i frågor som rör preventivmedel
Annika Strandhäll: Dessutom är jag arbetarklass och skäms inte det minsta för det, tvärtom....
twitter.com/strandhall/status/1027670709886242816
Också Strandhäll: Hmm... Det drar lite här på uteplatsen till lyxvillan i flotta området när vi äter gåslever och dricker champagne... vi kanske skulle bygga en veranda? Eller, jag menar, vi anlitar naturligtvis någon som bygger den. En glasveranda ska det vara! Och arkitektritad! Det borde vara en ära för vilken simpel arkitekt som helst att få rita en veranda åt en societetsdam så inte kan de förvänta sig att få betalt inte. En faktura? Hmpf! Den lägger vi i papperskorgen. Vad nu då? Har jag blivit stämd? Dubbel-Hmpf! Jaså, har en murvel fått nys om det också? Ja, ja, jag betalar väl då de där småsmulorna som det kostade. 20 000 eller vad det var. Fnyyys!
www.expressen.se/nyheter/arkitekt-fick-inte-betalt-for-ministerns-veranda/
Dina paraboler, telepati mm får du diskutera med någon annan.
Under tiden tittar vi på hur regeringens twitterexpert återigen aningslöst retweetade desinformation från ett troll:
www.dn.se/nyheter/politik/ministrar-spred-falskt-twitterkonto-som-pastods-tillhora-ministerkollega/
Ministrar spred falskt Twitterkonto som påstods tillhöra ministerkollega
Under onsdagen välkomnade socialförsäkringsminister Annika Strandhäll Hans Dahlgren, nytillträdd EU-minister, till Twitter. Men kontot tillhör inte alls Dahlgren utan en person som utgav sig för att vara kulturminister Amanda Lind (MP) bara två dagar tidigare. Ett inlägg från det falska kontot delades även av utrikesminister Margot Wallström.
Japp, även Wallström grundlurad alltså.
Annika Strandhäll: Dessutom är jag arbetarklass och skäms inte det minsta för det, tvärtom....
twitter.com/strandhall/status/1027670709886242816
Också Strandhäll: Hmm... Det drar lite här på uteplatsen till lyxvillan i flotta området när vi äter gåslever och dricker champagne... vi kanske skulle bygga en veranda? Eller, jag menar, vi anlitar naturligtvis någon som bygger den. En glasveranda ska det vara! Och arkitektritad! Det borde vara en ära för vilken simpel arkitekt som helst att få rita en veranda åt en societetsdam så inte kan de förvänta sig att få betalt inte. En faktura? Hmpf! Den lägger vi i papperskorgen. Vad nu då? Har jag blivit stämd? Dubbel-Hmpf! Jaså, har en murvel fått nys om det också? Ja, ja, jag betalar väl då de där småsmulorna som det kostade. 20 000 eller vad det var. Fnyyys!
www.expressen.se/nyheter/arkitekt-fick-inte-betalt-for-ministerns-veranda/