Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Nu hittade jag en bra sida!
Här kan man se opinionsmätnngar för alla nordiska länder och även för en del europeiska länder
www.electograph.com/search/label/Sweden
Nu hittade jag en bra sida!
Här kan man se opinionsmätnngar för alla nordiska länder och även för en del europeiska länder
www.electograph.com/search/label/Sweden
Vad bedöms som rasistiskt t.ex.?
Menas då uppförelseregler t.ex. att man inte får skälla ut sina barn (eller även kvinnor) offentligt eller att man inte får bära burka?
Just nu är det ganska populärt med att införa alkoholbörbud på offentliga platser.
Ofta diskuteras det också ett förbud mot tiggeri. Det finns dock redan på vissa ställen.
Ursua Stenzel och högerpopulisterna ville även ha ett strejkförbud respektive försammlingsförbud på vissa platser och områden. Det gick dock inte ihop med författningen och rätten att demontrera vad jag minns.
www.wienerzeitung.at/nachrichten/wien/stadtpolitik/605473_Die-Not-mit-dem-Demo-Verbot.html
Det var främst dock främst miljöpartiet som var emot sådana förbud. Men Socialdemokraterna välkomnade det inte heller vad jag minns.
Själv skulle jag välkomna ett generellt rökförbud på alla offentliga platser.
Björklund respektive L verkar vilja samarbeta med S.
www.dn.se/nyheter/politik/bjorklund-vi-och-s-skulle-kunna-gora-en-hel-del-bra-for-sverige/
Som sagt: S+C+L+MP skulle kunna bilda en regering ...
www.dn.se/nyheter/sverige/annie-loof-ny-etta-pa-fortroendelistan/
Väljarna verkar ha stort förtroende för Annie Lööf Tycker att hon ska vara med i en ny regering!
En intressant artikel som just skriver om det vad jag tidigare har påstått
www.dn.se/nyheter/varlden/annika-strom-melin-rakna-med-fler-oppna-strider-i-eu-parlamentet/
....Nederländerna går till val i mitten av mars och i en av de senaste opinionsundersökningar är det bara tio procent som skulle lägga sin röst på PvdA.
.....
Österrike är ytterligare ett EU-land där socialdemokraterna pressas från olika håll. Förra årets presidentval blev en ren katastrof för SPÖ, vars kandidat slogs ut i första omgången.
I valet mellan högerpopulistiska FPÖ:s Norbert Hofer och De grönas tidigare ledare Alexander Van der Bellen blev det besvärligt för österrikiska socialdemokrater.
Van der Bellen segrade och fick röster från många av SPÖ:s anhängare,
Sista debakeln hade SPÖ igår. I kommunalvalet i staden Ybbs tappade SPÖ 7,9 % (!!) och fick bara 15,5 %
noe.orf.at/news/stories/2822700/
Till och med listan FUFU (verkar vara konstnärer ... väl ngt som piratpartiet) fick 10,2 %. En rolig, men kanske lite kaotisk trupp. De har inget partiprogram alls hur det ser ut ....
www.fufu.at/index_augenschmaus.htm
... och ärligt nu ... jag skämtar inte ... jag skulle ha röstat på FUFU om jag skulle ha varit röstberättigad där
.. han är så roligt!!
www.fufu.at/htm/1004_fufutraining.htm
Ja, varför inte rösta på dem
www.fufu.at/index_farblos.htm
En sympatisk trupp ... eller vad säger ni?
fufublogblog.wordpress.com/2017/01/23/der-kader-und-der-auftakt-der-liste-fufu-stehen-fest/
Waidhofen an der Ybbs heter staden
Väljarna är kanske trött på end el partier .... FUFU verkar vara ett protestparti som inte politiken tar på allvar.