• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • KillBill
    K Markatta skrev 2019-10-19 12:30:07 följande:
    Har dessa skarpa ordalag lett till att någon av rasisterna i SSU uteslutits ur partiet?
    KillBill skrev 2019-10-19 13:11:24 följande:

Jag vet inte. Det handlade om jag har förstått saken rätt om ungdomar och kanske ansåg SSU att det räckte med en tillsägelse.  Nedan ser du en bild på judar som protesterar. Det som SSU ungdomarna skanderade var självklart olämpligt men som du ser helt i linje med åsikter som delas av vissa judar.

Kan du förresten förklara vad du menar med rasisterna? Jag har inte hört talas om att det handlade om rasister. Har du någon källa på det eller killgissade du bara?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    auster skrev 2019-10-16 09:06:20 följande:
    Ja, det blir väldigt intressant att se om de nya islamistiska partiet tar socialdemokraternas nya kärnväljare. Det är ett par procentenheter som står på spel. Socialdemokraterna har med stor framgång profilerat sig som ett sharia-vänligt parti.
    De är ju inte bara sharia-vänliga. Stora delar av partiet är genomsyrat av islamister, antisemiter coh deas beskyddare. Finns en hel tråd om det här på FL.
  • Anonym (De inser inte)

Lyckligtvis kommer Socialdemokraterna att se till så att de självdör.

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-10-19 13:25:56 följande:

De är ju inte bara sharia-vänliga. Stora delar av partiet är genomsyrat av islamister, antisemiter coh deas beskyddare. Finns en hel tråd om det här på FL.

Trist inlägg. Förr fick jag intrycket av att du försökte hålla dig till sanningen men oftare och oftare ser jag att du publicerar inlägg som det här där du måste inse att det handlar om spridandet av rena lögner.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-10-19 13:41:56 följande:
    Trist inlägg. Förr fick jag intrycket av att du försökte hålla dig till sanningen men oftare och oftare ser jag att du publicerar inlägg som det här där du måste inse att det handlar om spridandet av rena lögner.
    Förmodligen någon form av bekräftelsesökande men samtidigt ett utmärkt exempel på hur "bort i tok" en del av den nyauktoritära rörelsens nätaktivister är.

Men det är omöjligt att avgöra om hen verkligen tror att S är shariavänliga eller inte.
  • Flash Gordon
    Anonym (De inser inte) skrev 2019-10-19 13:28:23 följande:
    Lyckligtvis kommer Socialdemokraterna att se till så att de självdör.
    Åtminstone kommer de att bli allt mer irrelevanta. Även om de dör väldigt långsamt.

https://www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/valjarbarometer-oktober-2019

"Partiets åldersstruktur är fortsatt en stor utmaning för partiet. Tyngdpunkten ligger fortsatt på väljarna över 50 år. Man har svårt att attrahera de unga väljarna."
  • Missermajser
    auster skrev 2019-10-19 15:19:38 följande:

Det finns många väldokumenterade källor som påvisar hur socialdemokratin infiltrerats av islamister. Sedan har sossarna själva valt att samarbeta med islamistiska organisationer. Allt för att täcka upp för arbetarväljare som flyr till SD.
    https://www.svd.se/sa-infiltrerades-socialdemokraterna-av-muslimska-brodraskapet

https://uvell.se/2018/03/05/islamister-nastan-alla-partier/

Är du säker på att infiltration är nödvändig om det vore så att partierna tänkt sig att täcka upp för de borttappade SD-sympatisörerna? 

Sen lever vi ju i en demokrati så är det inte rimligt att alla intresseföreningar i landet dyker upp i alla möjliga politiska sammanhang? Ska man t.ex förbjuda folk att engagera sig i svensk politik om det är medlemmar i falungong rörelsen, kristna, hinduer eller muslimer?

Även SD kommer förmodligen att få problem med det när organisationen blivit så stor att nepotismen inte räcker till och alla inte hinner vara kompisar med alla.

• Flash Gordon

Från Sifon ovan:

Vänsterpartiet: "Partiets nya väljare kommer huvudsakligen från S och utgörs främst av kvinnor."

Sverigedemokraterna: " ... för S finns en ökad underliggande ström som går till SD." "Partiets nya väljare kommer huvudsakligen från M och S och under senare tid i ökande utsträckning från S."

S tappar åt båda hållen. De kan inte föra en politiksom lockar tillbaka folk som gått till V och folk som gått till SD.

Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?