Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__ME__ME0201__ME0201B/Partisympati18/table/tableViewLayout1/
58%...
Och MP har 16% högre andel bland dem med utländsk bakgrund.
Det som så många har sagt tidigare, och det jag skrev i mitt inlägg, stämmer.
Det nya Sverige, med utanförskapsområden och med samhällsproblem, med klansamhällen och utbredd kriminalitet, avgör i väldigt hög utsträckning utfallet i antal röster och därmed vilken regering vi har.
Då frågar jag; i många stycken bör det väl bekräfta att det finns anledning ifrågasätta hur demokratin fungerar i vårt nya Sverige?
S kommer fortsätta minska över tid eftersom de värnar så mycket mer om dessa grupper än om väljarna med svensk bakgrund.
Och väljarna med svensk bakgrund kommer alltmer förstå att det är för att man röstfiskar i dessa grumliga vatten som S och deras stödpartier inte vill göra något radikalt åt kriminaliteten och samhällsproblemen.
Man måste ha deras röster till varje pris!
Därför har S 58% högre andel röster bland dem med utländsk bakgrund och med all sannolikhet kommer den andelen öka ännu mera i takt med att väljarna med Svensk bakgrund i allt snabbare takt överger Socialdemokraterna som bara sviker dem.
Samhällsproblemen, där kriminaliteten är inräknad och hänger samman med integrationspolitiken, är väljarnas viktigaste fråga. Ja, det vill säga den allra viktigaste frågan för väljare som har Svensk bakgrund.
Antalet innevånare, och antalet röster, i Sveriges nya utanförskapsområden har ju ökat markant under de senaste åren.
Då frågar jag; kan det vara därför som uttrycket "röstboskap" brukar nämnas allt oftare om innevånare i utanförskapsområden och i valkretsar med hög andel innevånare med utländsk bakgrund?
En annan intressant jämförelse:
S har 58% högre andel röster bland dem med utländsk bakgrund.
SD har i jämförelse bara 25% lägre andel röster bland dem med utländsk bakgrund.