kvarnfot skrev 2017-05-02 09:28:54 följande:
Jag minns i unga år då jag var på en mindre arbetsplats där vi tjänstemän jobbade rätt nära "arbetarna". Hörde när dom hade fackmöten i fikarummet innan valet hur personen från facket drog sin skrämselpropaganda om borgarna samt en massa floskler som typ dina siffror.
Mina siffror
Du syfter förmodligen på KillBills diagram. Kan vara lite svårt att skilja på olika signataurer här på FL, kanske. I synnerhet om man är fullt upptagen med att beundra sin egen spegelbild.
Nåja, vi har väl bara haft tre borgerilga regeringsperioder i Sverige i modern tid. Samtliga har på ett eller annat sätt slutat i kaos.
Klart vi behöver en S-regering nu. Helst ytterligare en mandatperiod. Därefter lär landets ekonomi vaar så solid att vi till och med kan uthärda att borgarna i vanlig ordning spottar på dem som byggt upp landets ekonomi och inför ytterligare ett jobbskatteavdrag, det vill säga att pensionärerna halkan än längre efter.
Vore jag pensionär skulle jag nog må illa av inställningen att de pengar jag tjänat in till pensionen inte betraktas som förtjänade på arbete av de borgerliga partierna.
För övrigt så borde väl en och annan pensionär kunna få lite extrapengar i en folkbildningsinsats där man lärde skrikhögern procenträkning och andra basala kunskaper