Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Eeeh, är 39% av Sveriges befolkning en majoritet?
Eeeh, är 39% av Sveriges befolkning en majoritet?
Tänk om den inkompetente statsministern kunde ta sin trollminister i örat och få honom att sluta sprida fake news...
www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmOj5V/s-tar-pa-sig-ansvar-for-90-talskrisen
Men det är nog för mycket begärt av den gurgelmumlande korvfadern.
Det sker vad jag förstår när man har citerat ett inlägg som blivit bortplockat dvs det är inte vad man själv skrivit plockas bort utan det man citerar.
Stefan Löfven DN 30/3-2021
"Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin."
Samtidigt VPK:
"Det kan vara så att inskränkningar av de demokratiska fri- och rättigheterna är den enda möjligheten för arbetarklassen att slå vakt om den största demokratiska reformen vi känner till avskaffandet av utsugningen och kapitalismen."
(Lars Ohly, inlägg i Röd Press)
Jag vet inte om Korvfaderns nya formuleringar om VPK är bättre...
Är han en snäll, go gubbe av folket, eller är han en elak djävel?
Jag väger mer och mer över mot det senare, att han faktiskt är ond och maktgalen och i ett annat land, under andra omständigheter faktiskt skulle kunna gå ifrån folkvald till diktator.
Demokratisynen hos socialdemokraterna
Men vad tycker du då om demokratisynen hos moderaterna?
Undersökningen Demoskop/Aftonbladet som du refererar till är baserad på en enkät som ställts till en självrekryterad panel. Jag har alltid varit kritisk mot självrekryterande paneler eftersom deras trovärdighet är lägre. Därför rekommenderar jag Expressen/Sifo. Deras undersökning är baserad på ett slumpmässigt urval av respondenter och har därför högre tillförlitlighet.
www.expressen.se/nyheter/loof-och-busch-gar-hem-i-s-och-sd-notabelt/
Självklart. Jag får så mycket pengar från borgarpressen att hälften vore nog