FDFMGA skrev 2021-03-14 19:35:44 följande:
En längdskala, nu är du väl i fel tråd
Jag tycker det ser ut som Bolund är rätt lång - men om detta innebär att han är lika snäll som långa farbrorn i Anna och långa farbrorn får du nog fråga om i den andra tråden. Bolund var ingen favorit för mig som finansmarknadsminister och det skulle förvåna mig om han överraskar positivt i sin nya roll.
Att det däremot tycks vara på väg att bildas två nya politiska block i Sverige har jag egentligen inget emot, jag skulle heller inte sörja om småpartierna KD, MP och L försvann, i synnerhet L är väl predestinerade att hamna utanför - när såväl Ulf som Ebba jagar puckhållare Jimmie står nog sig Nyamkos konståkningsskridskor slätt och hon blir frånåkt.
För övrigt har den mycket kompetenta före detta Ekotreportern Inger Arenander, av någon outgrundlig anledning avpolletterad från SR, som värvades av SvD en utmärkt intervju med Ebba idag i SvD.
Ebba känner sig missförstådd men ska kämpa vidare mot den åldrige husägaren, kanske KD kan hitta en nisch där i bostadsbristens Sverige. Typ - varför ska åldringar sitta på boyta de inte behöver när barnfamiljernas behov är himmelsskriande.
www.svd.se/busch-l-har-ingen-sjalvklar-plats-...
Ja, kanske det, men gäller inte alla 'sanningar' i alla trådar
Det var ett mycket tydligt statement om längd och uttalandes trovärdighet i den andra tråden... inte för att jag tror att det är så enkelt. Men att skylla på regeringen för att EU gör gemenesamma inköp av vaccin så att fler en handfull av EUs länder får tillgång till vaccin är onekligen absurt eller kanske bara ett desperat försök att få air-time
Tyvärr var artikeln låst, men vad jag läst om Ebbas mindset så backar hon inte, varken från samarbete med nyssnazisterna eller uttalanden om 'med berått mod' eller SÄPOskjutsande eller coronapartande.