Världsmedborgare skrev 2017-04-07 09:16:59 följande:
Sorgligt nog så bevisar det bara hur dåligt det är ställt med det politiska intresset och kunskapen hos många unga.
Och att det är så, det bevisas av att yngre (oftast yngre) ger regeringen skulden för hur dåligt kommunal och landstingspolitker sköter sina jobb.
Förresten verkar det vara lika illa ställt hos många som skriver här på FL, då det klagas på regeringen hela tiden, trots att dom inte ens är inblandade eller har nåt inflytande över de problem som oftast tas upp.
Jag tror faktiskt det under min tid, aldrig har varit så uselt ställt med den politiska kunskapen och intresset hos svenskarna som det är idag.
Vad det beror på? Utan minsta tvekan, så är det den "debatt" som förs på de (a)sociala medierna, som står för den absoluta merparten av den politiska fördummningen i Sverige.
Den politiska kunskapsnivå som visas upp där och generellt i Sverige, gör att jag undrar om det inte är dags att börja fundera över, om det inte behövs ett obligatoriskt politiskt kunskapsprov som måste klaras, för att ö.h.t få rösta i riksdagsvalen.
Humor att tala om bristande kunskaper och sedan hävda att regeringen inte har någoting alls med skenande kostnader och ökande åtaganden i kommuer och landsting att göra.
Efter att staten dumpat kostnaderna för de senaste årens rekord-invandring i knät på kommunal- och landstingspolitiker.