Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Abegayle70 skrev 2017-02-09 08:54:32 följande:
Det är nog bättre att Trumps svärson blir rumsren innan han ger sig på att försöka lösa upp något annat än sin fars skosnören.Jo det är inte längre sedan än att jag själv minns bildena på uniformsklädda SD:are glatt heilande inför (fy) fan(an).
Det är väl lika osannolikt som att SD:s ekonomiskpolitiske talesman Oscar Sjöstedt inte skulle kikna av skratt när han drar ett historia på ett SD-samkväm om nazister som sparkar på får och låtsas att de är judar.
Angående Israel-Palestinakonflikten så gör jag en annan tolkning än dig när jag lyssnar på till exempel Cecilia Uddén, för mig skildrar hon omständigher så vidriga att ett alternativ för att kunna behålla ett uns av självupplevd stolthet blir att ge efter för fanatism och hat.
Men rasism tycks oftast ha sin upprinnelse i att personer känner sig bestulna på det de anser vara deras, det kan gälla en palestiner som anser sig vara bestulen på den mark som var hans arv, en israel som anser att det land som gavs dem av gud inte längre fullt ut tillhör Israel - eller en sverigedemokrat som anser att invandrare stjäl det land som var svenskarnas - hat och rasism kräver nog att man upplever att man kränks.