Padirac skrev 2021-03-15 18:09:19 följande:
Kul att du gillar Snurresprätt - det är dock inte säkert att det är just detta som gör att nutid och framtid verkar ihopsnurrade totalt liksom vad som ligger i begreppet samarbete
Kommer också ihåg att det sades av den ökände skribenten att 100% + 50% var lika med 100%... för att inte tala om alla dessa matematiska utbrott om marginalskattens orättvisor för ensamstånde, detta oavsett de är sambo med sin egen dotter eller inte
Det saknas en del röster för att M+KD+SD ska få en tolererad statsministerkandidat genom riksdagens votering...
Problemet med att få en regering tillsatt är större än att M+KDs bruna utflykter.. V, S, MP, C kommer inte att tolerera en statsminsterkandidat som förlitar sig på SD...
M+ KD skulle idag kanske få 102 mandat...
SDs 66 möjliga mandat är i detta inte värt mer än ett brunt nedspolat papper...
S+MP+C skulle idag kanske få 147 mandat...
Vs 34 möjliga mandat kan säkert ställa till det för S+MP+C men kan dessa ge M+KD regeringsmakten tillsammans med SD ... det tror jag inte..
Jag tror att Sverige har en stor chans att i nästa val få en mittenregering i minoritet som söker brett parlamentariskt stöd (så där som Ebba och Uffe säger att de ska göra) SD kommer åter igen att sitta på bänken .. de har många år kvar innan de vädrat ut det bruna de fortfarande bär närmast sitt hjärta. Uffe och Ebba är körda så länge de inte kan skrapa ihop röster som ger fler än 174 mandat tillsammans med Jimmy...
Varför just 22%.. svaret på frågan i trådstarten är väl långt under 22% - men jag tror inte det händer det kommande valet..
Det verkar som du i ditt gaggande om andra skribenter glömmer bort att det är väljarna som väljer. Jag tror inte S-anhängare i allmänhet är så sugna på den fria bidragsinvandring som C-MP-V förespråkar.
Ställ fri bidragsinvandring mot Agda, 96 som får 6900 kr i pension efter att ha jobbat i ett helt arbetsliv. Men hon ska vara glad. Löfvén har ju höjt hennes pension enligt löfte. Hela 5 kronor fick hon vid årsskiftet. Vad ska hon göra med alla pengar? Kan du förklara det?
22% är Juholtnivån som alla jämför med. Jag tror dock Lööf kan sänka dem ännu mer. Och sig själva :)