Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Vi ser även i din artikel att Tegnel cykla i bara mössan och inte med hjälm, skulle han ramlat o dött hade han skrivits in som överdödlighet och inte sanna orsaken.
Tar man en rolig sak ang undersökningar och opinionsundersökningar har jag varit en av dessa, fick en fråga först, svara utförligt kort men positivt, kort efter skickades lotter till mig, senare erbjöd man mig fler lotter gratis om jag fortsatte ge min åsikt, tillslut sluta jag svara.
Men på detta sätt fungerade det förut, tror det var för 15-20 år sedan, sedan om jag svarade sant eller inte gjordes ingen undersökning på hur jag rösta.
Men det som var skrämmande var att du är anonym, men ändå kunde dom skriva vi vill ha fler av dina åsikter och deltagande i undersökningar. med andra ord man har full koll på vad jag svara, för att sedan välja muta med fler lotter om jag fortsätter svara positivt.
Om det handlade om politisk opinionsundersökning som du deltog i handlade det nog om en udda undersökning. Alla stora etablerade undersökningsföretag använder slumpmässigt valda deltagare i sina undersökningar dvs det är extremt osannolikt att en och samma individ ska delta i flera undersökningar. Undantaget från denna regel är mindre undersökningsföretag som använder sig av en webbpanel tex Sentio. Där kan samma individ delta i undersökning efter undersökning och det har visat sig att vissa partiers resultat hos Sentio blir helt fel. Det gäller tex SD som får mycket högre resultat än i andra opinionsundersökningar och i val.
Om det handlar om undersökningar kring konsumentprodukter tex schampo så ställs förstås oftast inte lika höga krav på slumpmässigt urval..
Att du skulle ha fått återkommande uppmaningar från ett undersökningsföretag att delta i opinionsundersökningar som bygger på slumpmässigt urval gör att historien platsar här. #SSIH twitter.com/SSIH__2023
Du som slumpmässigt utvald medverka i olika typer av undersökningar tex välmående, partisympatier eller uppfattning om konsumentprodukter såsom schampo men inte två gånger i samma typ av undersökning.