KillBill skrev 2020-12-28 23:52:36 följande:
Jag har enbart hävdat att SD toppen är åtalad. Däremot hävdar du i inlägg #5105, för mer än 1 dygn sedan, att en SD topp har erkänt att han tagit en kvinna på brösten. Därför är det förbryllande att du nu påstår att du inte förstod att det var Peter Lundgren som åsyftades. Menar du att det finns ytterligare en SD topp som tvingat sig på och tagit en kvinna på brösten? Det är i så fall förfärligt!
Angående målsägare så faller misshandel och sexualbrott under allmänt åtal och när en polisanmälan väl är gjord så måste en förundersökning genomföras. Om åklagaren finner tillräckliga bevis för att ett brott är begånget ska åklagaren driva ärendet till tingsrätten.
Att misshandel och sexualbrott faller under allmänt åtal beror på att det är vanligt att kvinnor som blivit misshandlade eller blivit utsatta för sexuella övergrepp ofta, pga. hot, hat eller skam väljer att dra tillbaka anmälningar dvs. drar tillbaka sin anmälan trots att ett brott har begåtts.
Återigen, hur vet du att han tvingade sig på? Finns ju ingenting som talar för detta i dagsläget. Det vore bättre om du höll dig till sanningen om vad som är fastslaget och vad som inte är det.
Ja, jag trodde naturligtvis att du refererade till ett relevant fall. Inte till detta där målsägaren står på den åtalades sida. Det är ju pinsamt. Men visst. Jag skulle ju kunna vittna om att du tagit en kvinna på brösten och dra dig inför rätta. Men en vettig åklagare skulle ju inte ta det till domstol.
I just det här fallet har ju kvinnan valt att ha semester tillsammans med den åtalade efter den trevliga kvällen. Tror du man väljer att fira semester tillsammans med någon som hotar, hatar etc?
Nä, i detta fall finns ingenting som talar för att ett brott begåtts. Men mer info kan ju tillkomma.