Inlägg från: Anonym (mr happy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mr happy)

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

KillBill skrev 2017-11-22 18:46:52 följande:

Skämtet var större förut när kommuner som Malmö, Södertälje och kranskommuner till Stockholm och Malmö fick ta allt ansvar för hela Sveriges flyktingmottagande. Det är självklart inte bra att flyktingar får förtur till bostäder men detta beror till stor del på att det har byggts alldeles för lite lägenheter under en lång rad år. Under åren 2007 - 2014 ökade Sveriges befolkning i genomsnitt med ca 100 000 personer per år samtidigt som det i genomsnitt bara byggdes 20 000 bostäder per år. Inte konstigt att det gick åt fanders.

Att bygga bostäder bör inte vara ett politiskt beslut.
  • Anonym (mr happy)
    FDFMGA skrev 2017-11-24 11:52:01 följande:
    Nja, det var visst någon person som ville slå vad om 10.000 kronor och som sedan började dilla om förföljelse av högeråsikter när inlägget raderades. Hen förstod aldrig att FL inte är en vadslagningssajt och att det skulle vara olagligt om det anordnades vadslagning om så stora belopp här på en familjesajt.

Det var ungefär som den där kraken som tutade om att politikerna bestämt att alla ska jobba tills de fyllt 69 år, alltså att man vissa problem med att förstå det vanligt folk begriper omedelbart.

Jag försökte hjälpa personen som ville slå vad genom att föreslå ett vad om en symbolisk krona där mitt påstående är att S kommer att ingå i regeringen även efter valet.

Det vadet ville hen inte anta.
    Varför ljuger du?

Ingen har dillat om förföljelse av högeråsikter. Ingen har har tutat om att "ALLA ska jobba tills de är 69". Den ende som "dillar" och "tutar" är den som heter FGAGGA eller nåt sånt.
  • Anonym (mr happy)
    Draken55 skrev 2017-11-24 16:24:17 följande:
     Kasta skit på de som möjliggör välståndet i Sverige, industrifolket, går bra, men själv har de inga problem med minimalskatt..  vilket sanslöst hyckleri.
    Anders Borg-affären genrerade 1000-tals knäppa vänsterinlägg.

Virtanen genererade noll inlägg från vänstern, möjligen gick någon i nåt enstaka svaromål. Ohly - vänstern verkar inte bry sig alls om hans kvinnosyn. Soran? Caset är för bra för att publiceras?

Hur kan det komma sig att detär "de goda"somstår för de flesta övergreppen?

Scanias vd genererade ramaskri i media. Men fuskande s-politiker är som en dag på jobbet.
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-11-25 20:33:45 följande:
    Du har fel, Virtanen affären har mött lika mycket vrede bland vänstersinnade som vreden mot Martin Timell.
    Löjligt trams. Det har knappt varit en rubrik om Virtanen sen han erkände. Ohly verkar glida förbi relativt obemärkt hanockså.
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-11-25 21:00:30 följande:
    Du verkar inte hänga med i debatten. Ohly är portad från alla politiska sammankomster.

Saken är den att metoo rör hela samhället och alla politiska partier. Bara den senaste veckan har en moderat, en centerpartist och en socialdemokrat fått lämna sina tjänster pga olämpligt beteende mot kvinnor och en sverigedemokrat som arbetar på SDs riksdagskansli har polisanmälts för våldtäkt.

Det är du som tramsar när du försöker göra politiska poänger av sexuella övergrepp mot kvinnnor.
    Ja, vänsterpartiet och pk-media är som vanligt överens. Locket på i fallet Ohly. Jag vill minnas att Anders Borg fick löpa gatlopp.

Saken ärden att SD och M aldrig utgett sig för att vara nån slagsgodhetsapostlar. Vem blir förvånad över att SD-politiker uppför sig illa? Det är ju för f-n deras adelsmärke. Ändå blir pk-media "chockad" varje gång en sd-man hamnar i slagsmål e.d.

Eftersom pk-media ägnat senaste halvåret åt politiska poänger mot högerpolitiker så måste man väl ändå förvånas över att de struntar i godhetsapostlarna?

Detsamma verkar gälla godhetsapostlarna på sociala medier. Väldigt vad snabbdu var att dra upp bakgrundsfigurer i andra partier. Men var ärdin kritik mot Ohly? Är du inte upprörd? Eller är du lika icke-förvånad som jag? Minns du också när han pekade finger åt Marie Söderqvist i en tv-soffa?
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-11-25 23:28:17 följande:
    Så du menar att det är värre för en kvinna om hon blir utsatt för övergrepp av en man med vänsteråsikter (eftersom man borde kunna förvänta sig mer av honom) än av en man som sympatiserar med moderaterna eller sverigedemokraterna eftersom sådana män alltid beter sig som svin?
    Jag menar det jag skriver. Dina påhitt kan jag inte stå till svars för.

Du har dock rätt i att godhetsapostlarna på vänsterkanten gärna sprider bilden att högermänniskor är onda och vänstern goda. De verkar ha lite svårt att ta när det framkommer att er förre partiledare är insyltat som meetoo-marodör.

Jag kan ju tycka att godhetsapostlarna borde bli er förvånade och upprörda när deras egen f.d ledare visat sig vara lika usel som vilken Sverigedemokrat som helst, eller? Väntar du dig så lite från vänsterledare.

Hur brottsoffret upplever situationen är självfallet individuellt. Jag tror dock att brottsoffer med vänstersympatier får sig en tankeställare efter ett övergrepp från en godhetsapostel.
  • Anonym (mr happy)
    Draken55 skrev 2017-11-27 09:19:16 följande:

Jag är förbluffad att 28% enligt opinionen anser att S är det bästa partiet, de pissar ju numera på vanligt folk.På riktigt, de pissar på folk.

Wallström, försökte smita undan skatt för lön hon fått i Bryssel, själv uttalar hon sig dagligen i moralfrågor, anser sig tydligen ha moral???

Minister Fritzon, samma där, hyckleriet stort som en spärrballong.

Borgarråd i Stockholm tafsar på brudar, får fallskärm!! på ca 5 miljoner som straff???    blir bara notiser i media.

Sahlin, före detta partiordförande, nu fälld för skattebrott, notorisk kriminell, den typiske sossepolitikern?

Löfven, en stackars scapegoat, som nog menar väl men är lika klok som, ja, som  en...  ja han är väl kanske inte så smart.  

Få på Östling som skatteplanerade och fick avgå från sina uppdrag.

Bland godhetsapostlarna är det dock inte lika viktigt att betala den skatt de själva kräver att andra betalar.

Jag skulle också vilja vara en godhetsapostel som står över regler.
  • Anonym (mr happy)
    Anonym (S för Sverige) skrev 2017-11-27 10:38:35 följande:
    Du glömde att ta med de korrupta i allianspartierna som gav bort ca 120miljarder av svenskafolkets tillgångar till nära och kära samt till partivänner under 8år samt lämnade över en skatteskuld på  60miljarder och notan fick skattebetalarna

nej fy fa för korrupta politiker    
    Haha ännu en speciell sosse som anser att arbetarnas inkomst per definition är statens egendom.
  • Anonym (mr happy)
    absalon skrev 2017-11-27 12:37:03 följande:

I dagsläget håller det på att bli mer adekvat, att ställa frågan:
    -Hur mycket kan SD minska fram till valet?
    SD håller ju på att kvalificera sig som landets i särklass största stolleparti. Landsdagarna i Norrköping nyss bär syn för sägen!Cool

Efter att MP idag visat att man dikterar flyktingpolitiken oavsett rödgrön röra eller Allians, så anar jag att SD kan stiga till höjder som ger godhetsapostlarna spasmiska ryck.
  • Anonym (mr happy)
    Anonym (S för Sverige) skrev 2017-11-29 12:01:31 följande:
    Tydligen en till som tror att arbetarnas surt förvärvade kronor till staten är allianspolitikernas medel till nära och kära!!
    varje slösad krona är en stöld från skattebetalarna.
    En kompis har jobbat ihop 20000 i övertid denna månad. Arbetsgivaren tvingas betala c:a 10000 i ren skatt för detta nöje eftersom försäkringarna är fullbetalade.

Utöver den rena skatt som arb.avgiften i detta fall utgör tvingas arbetaren betala 64% engångsskatt på det som blir kvar.

Totalt handlar det om att arbetsgivaren betalar ut 30000, varav arbetaren får 6800 kr i sin plånbok. Dessa kan arbetaren använda till att betala moms, ensinskatt och kanske lite alkoholskatt.

Var det nån som sade stöld?
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?