Världsmedborgare skrev 2016-12-16 11:42:00 följande:
Möjligt, fast det kan ju bli precis tvärtom, det är svårt att idag veta vart den "osäkra väljargruppen" tar vägen, den verkar vara väldigt lite styrda av verklighet och politik, och mer litar till lögnerna och desinformationen på Facebook och Twitter.
Nåt som förresten bevisas idag i den utredning som publicerades, tyvärr minns jag inte vad den heter, hittar det inte heller på Nätet, men den omtalades i morse i gomorron Sverige.
Nåja, den dyker väl upp som nyhet snart på en hel massa sidor, så det löser sig.
Reaktion och motreaktion tror jag på.
Visst, många väljer att tro på prefabricerade nyheter, inte sällan med ryskt ursprung - men jag tror att många andra i stället söker sig till verkliga fakta som de baserar sina åsikter på - och med den inställningen ligger S nära tillhands.
Alltså, till exempel kan man ställa påståenden som att Sverige är på väg mot undergången mot fakta om Sveriges ekonomi. Därefter kan man fundera över hur det kommer sig att inkomstklyftorna i Sverige har ökat så snabbt. Man kan fundera över om detta är önskvärt eller inte.
Anser man att det är önskvärt så ligger något borgerligt parti nära tillhands, anser man inte det och om man inte tror på det gamla talesättet "Om det regnar på prästen så stänker det på klockaren" så är S ett gott alternativ.