Inlägg från: Mila76 |Visa alla inlägg
  • Mila76

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

kvarnfot skrev 2017-04-18 13:53:52 följande:

Skit samma vilken siffra det är som stämmer så är skillnaden liten och det gör att poliser och andra grupper numera räknas in som höginkomsttagare.....

Det är förjävligt i alla fall!

Även om det råkade vara osant, eller hur? Skrattande
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Mila76
    kvarnfot skrev 2017-04-19 09:00:48 följande:
    Vad är det som är osant? Läste själv en ledarskribent på Expressen som beskrev det, tror nog att han får ha lite på fötterna innan man skriver det i en tidning.
    Jag tror cirkeln slöt sig där. Skrattande
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Mila76
    kvarnfot skrev 2017-04-19 09:49:40 följande:
    På vilket sätt? varför bara insinuera i stället för att komma med fakta???
    Fakta? Vad ska du med fakta till? 
  • Mila76
    kvarnfot skrev 2017-04-19 10:48:54 följande:
    Vad yrar du om egentligen???? Vart vill du komma och med vad?
    Det kan väl inte ens för dej vara en nyhet att tex en polis hellre tar kompledigt än tar ut lönen om den blir hårdare beskattad?
    Poliser som yrkesgrupp når generellt inte upp till nivån för en högre beskattning. En polis i yttre tjänst har en ingångslön kring 25 000 kr. Det ska mycket komptid för att komma upp den nivå där du skattar extra.

Men han i expressen kanske inte tyckte så?

• Mila76
    kvarnfot skrev 2017-04-19 11:37:32 följande:
    Eftersom du tror så, kanske du kan läsa länkarna som någon la in i dag från olika fackförbund bla ang. problemet....
    Jag tror ingenting.
  • Mila76
    Flash Gordon skrev 2017-04-19 12:50:07 följande:
    Det får ju gälla som din gissning tills någon räknar på det.

Min gissning, utifrån snittlönerna är att det är inte så få som drabbas och så lite - som du vill ge sken av.
    Drabbas?
    Av vadå?
    Några tior i månaden...

Jag säger arga vita män i glesbygd...
  • Mila76
    oOOo oOOo skrev 2017-04-19 13:02:29 följande:
    Mm, kanske blir lite snea av att leva under sossestyre Drömmer
    Du vet om att vi röstar fram vårt styre i det här landet va?
  • Mila76
    Flash Gordon skrev 2017-04-19 13:10:11 följande:
    Du tror att dessa sköterskor och barnmorskor som nu drabbas av höjd skatt är arga vita män i glesbyggd?
    Är det sköterskor och barnmorskor som skriver i den här tråden?
  • Mila76
    oOOo oOOo skrev 2017-04-19 13:12:28 följande:
    Så de arga vita männen röstar på sossarna tror du?
    Kanske är de glada vita kvinnorna som gör det Drömmer
    Jag förväntar mig ingen som helst rationalitet från de arga vita männen.
  • Mila76
    oOOo oOOo skrev 2017-04-19 13:19:41 följande:
    Good point, hur förklarar man annars att vissa röstar på sossarna, måste vara väldigt irrationella
    Ja visst. Särskilt för den som inte gillar att betala skatt. Men jag inbillar mig att det inte finns mycket de arga vita männen gillar. Utom kanske skotrar, och fiske... och öl.
  • Mila76
    Flash Gordon skrev 2017-04-19 13:21:43 följande:
    Alldeles säkert. Det är ju FL.

Men tror du verkligen att dessa är arga vita män i glesbygd?

Och vad har deras bostadsort, kön och hudfärg med saken att göra överhuvudtagaet?

De drabbas av skattehöjningar oavsett.
    Är du alltså en sköterska eller barnmorska?

Eller är du en arg vit man i glesbygd?

Ja, arg är jag säker på att du är, och man. Och vit. Bor du i glesbygd?
  • Mila76
    Flash Gordon skrev 2017-04-20 07:44:11 följande:
    Jag är varken sköterska, barnmorska eller "arg, vit man i glesbygd".

Menar du att det faktum att jag är en vit, svensk man på något sätt diskriminerar mig från en diskusion om skatter? Ditt fokus på hudfärg på folk känns ... sådär. Lite lätt åt det rasistiska hållet.

Och du har fortfarande inte förklarat varför du tror att de sjuksköterskor som drabbas skulle vara "arga, vita män i glesbygd".
    #argvitmaniglesbygd 

• Mila76
    Flash Gordon skrev 2017-04-20 15:04:59 följande:
    Varför är du så fokuserad på folks hudfärg?

Spelar den någon roll för dig?
    Varför försöker du göra det till en fråga om hudfärg? Varför inte en könsfråga eller en känslofråga eller en geografifråga?

Kan det möjligtvis vara så att du bygger upp en halmgubbe?
  • Mila76
    Flash Gordon skrev 2017-04-21 06:06:58 följande:
    Det är du som pratar om sköterskorna (och de andra) som "arga, vita män i glesbyggd.

Varför tror du att de är sådana?

Varför menar du att deras hudfärg spelar in på kritiken mot att de drabbas av statlig skatt?

Här är halmgubben.
    Det är du som dragit upp sköterskor.

Jag är inte alls intresserad av sköterskor.

Jag noterar att du pratar om att sköterskor "drabbas" av en skattehöjning på några tior i månaden. Eftersom du av allt att döma är en arg vit man i glesbygd undrar jag vilken agenda du har.

Borde inte sköterskorna själva rimligtvis ha den mest relevanta åsikten om deras egna ekonomiska situation?

Poliser till exempel, "drabbas" i mycket liten mån av dessa tior i månaden. Upprördheten är ljum.

• Mila76
    Flash Gordon skrev 2017-04-19 13:10:11 följande:
    Du tror att dessa sköterskor och barnmorskor som nu drabbas av höjd skatt är arga vita män i glesbyggd?
    Ser du ditt påstående här? 

Om du inte är en sköterska, eller en barnmorska, men fortfarande gnölar om höjd skatt med några tior i månaden för dessa yrkesgrupper, är du sannolikt en arg vit man i glesbygd.

Fortfarande, det är rimligtvis sköterskorna och barnmorskorna själva som besitter den mest relevanta åsikten om deras egna ekonomiska situation.

Oavsett vad du tycker om saken.

Känns det oklart?

• Mila76
    Flash Gordon skrev 2017-04-21 09:26:53 följande:
    Det som är oklart är varför du kopplar sköterskor till "arga, vita män i glesbygd" och varför hudfärg har sådan betydelse för att diskutera frågan, enligt dig.
    Jag kopplar dig till en arg vit man i glesbygd, inte sköterskor. Tomte
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?