Inlägg från: Konservativ |Visa alla inlägg
  • Konservativ

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

FDFMGA skrev 2016-12-02 15:29:29 följande:
    Kung Markatta skrev 2016-12-02 11:53:30 följande:

Så sossarna har anordnat lotteri utan att i reklamen för lotterierna ange att överskottet tillfaller S.

Detta är ju oerhörtFörvånad

Jag anar att skrikhögern kommer att anordna en folkrättstribunal som noga genomlyser aktiviteterna och med all säkerhet kommer fram till slutsatsen att detta är ett av de värsta brotten mot mänskilgheten som någonsin begåttsSkrattande
    Quod erat demonstrandum.
  • Konservativ
    FDFMGA skrev 2016-12-06 23:11:37 följande:

I förhållande till opinionen är säkert socialdemokraternas styrks och svaghet att så gott som alla förväntar sig att partiet ska ta ansvar och inte sällan ta hand om oreda andra ställt till med.

Jag kan bara tänka mig vilket liv det skulle bli om det framkommit att S likt alliansen i Stockholm på några år kastat bort en miljard av skattebetalarnas pengar på ledarskapsutbildning.

Framtiden får utvisa om det var rätt satsning hörde jag något moderat spån säga idag. Han hade snarare behövt en utbildning i analytisk förmåga än att lära sig leda.

En miljard till konsulter som daddar med cheferna. Hade landstinget i Stockholms län styrts av S hade det inneburit satsningar på vården i stället för att man som nu satsar på att låta konsulter berika sig.

tinyurl.com/6pq7emw

Ta hand om andras oreda?? För de har ju aldrig själva ställt till med oreda i form av skandaler och annat......

Men här kommer min spådom: I nästa riksdagsval kommer sossarna att få 22,5%. 
  • Konservativ
    FDFMGA skrev 2016-12-08 14:05:27 följande:
    Ja, jag är fullständigt övertygad om att du förstår den på samma sätt som LinneaSkrattande

Man kan lugnt påstå att din definition av vad som är socialdemokrati är en smula vidlyftig. Här inkluderas även borgerliga kommuner och statlig förvaltning.

Jag föreslår att ni slår era kloka huvuden ihop och delar upp materialet, det är väl ändå inte rimligt att S ska vara dadda år alliansen och behöva klä skott för alliansens ambition att dela ut skattebetalarnas medel till vad de anser vara behövande företag.

Vidare behöver ni göra om undersökningen med avseende på myndigheter så vi får fram en trend som visar om representationeskostnaderna ökar eller inte.

Min gissning är att myndigheter har blivit mer återhållsamma sedan vi fick en S-ledd regering, jag menar S är ju förknippad med återhållsamhet vad gäller utsvävningar, något man dessvärre inte kan påstå att alliansen är.

I jämförelse med alliansen framstår ju Ebberöds bank som ett under av ekonomisk försiktighet.
    ÅTERHÅLLSAMMA?? S har en lång tradition av korruption. Minns mutgöteborg.

Nu finns ju inte Alliansen längre.
  • Konservativ
    FDFMGA skrev 2016-12-08 22:42:02 följande:
    Åjo, nog finns alliansen. Där jag bor slösar de bort miljardbelopp av skattebetalarnas pengar, på landstingsnivå alltså.

Det är inte omöjligt att de kommer tillbaka igen även rikspolitiskt efter 2018. Riskpolitiskt borde man väl skriva - då kommer pisaundersökningar återigen att peka nedåt och Sveriges skulder också att ta fart igen.

Jag tror nog alla inser att Sverige mår bäst av en socialdemokratisk regering, även om vissa envisas med  att rösta borgerligt av ideologiska skäl.

Vad är det nu man brukar säga. Vinner borgarna ett val går börsen upp nästa vardag och sen ner resten av regeringstiden, vinner sossarna går börsen ner första vardagen och sen uppåt resten av perioden.

Visst förekommer det vänskapskorruption inom S men se på Stockholms läns landsting det har ju blivit som en bananrepublik på grund av alliansens ambition att ta så mycket som möjligt av skatteintäkterna och allokera dem i privata företag i stället för i verksamheten.

Nu inför man dessutom ett styrsystem enligt en managementlära som innebär att kostnadseffektivitet är överordnat vårdbehov.

Ja herregud. det räcker väl med att man tar på sig managementkostymen och håller upp en skylt där det står "KONSULT" för att allianspolitikerna ska komma rusande, ropa halleluja och ösa över en skattemedel för att man ska frälsa dem.
    Det är förstås vad man säger bland sossar. Andra har andra åsikter om det gamla statsbärande partiet. Decemberöverenskommelsen visade att de f.d. allianspartierna inte vill regera längre. När valet 2018 sparkar ut KD så är det dödsstöten för alliansen.

Lyckligtvis kommer sossarna aldrig komma tillbaka till sextiotalets siffror med all den självgodhet och maktfullkomlighet som den medförde.
  • Konservativ

De fyra "borgerliga" partierna har tillsammans 141 ledamöter. Yttersta vänsterblocket har 159. Sverigedemokraterna har 48 ledamöter. De "borgerliga" partierna kan imorgon dag kalla till förtroendeomröstning och skulle vinna den tillsammans med Sverigedemokraterna. Men de vill inte. De är blockerade i huvudet och tror att de inte kan regera. Man kan verkligen fråga sig varför när t.o.m. gråtande miljöpartiet har blivit flyktinghatande nazister.

Därför anser jag att decemberöverenskommelsen fortfarande är i kraft. Alliansen är död, det var Reinfeldts verk.

• Konservativ
    FDFMGA skrev 2016-12-09 17:27:18 följande:
    Ditt sätt att definiera yttersta vänstern säger inte så lite om din verklighetsförankring.

I övrigt. Om vi bortser från att C och L aldrig skulle sätta sig i en regering som är tvingad till samarbete med ett rasistiskt parti så finns det ändå en hake med ditt resonemang.

Självklart skulle den "yttersta högern"Skrattande kunna fälla regeringen när de så önskar men strategerna inom M bortser knappast från att de då är rökta i nästa val. Självklart har det gjorts opininsundersökningar där man ställt frågan hur nuvarande väljare till M och de övriga borgerliga partierna skulle reagera på ett samarbete med SD och givetvis skulle detta innebära att så många bytte block att vi fick en vänstermajoritet i riksdagen efter 2018.

Vad du och många andra högeraktivister inte förstår är att uppfattningen att SD är ett rasistiskt parti inte handlar om hur många flyktingar vi tar emot utan om helt andra frågor.

Förstår man inte det så är man också helt vilse i det politiska landskapet och som du helt frågande till varför alliansen inte fäller regeringen när de har den möjligheten.
    Vet du om det finns sådana undersökningar eller är det dina önskedrömmar? Ett antal undersökningar har visat sig vara helt otillförlitliga. Kan man ta dem på allvar längre undrar jag.  

Om SD är ett rasistiskt parti vet jag inte. Jag vet bara att vissa personer slänger omkring sådana epitet på andra så att de knappast betyder mer än "du är dum". Hade någon folkpartist föreslagit de åtgärder den gråtande regeringen genomförde så hade han blivit hudflängd. Därför tror jag att svenskarna inte tycker att det är någon större skillnad mellan de regerande rasisterna och SD. Eller rättare sagt: ganska många av svenskarna. 

Från min synpunkt är alla partierna i riksdagen vänsterpartier. Inget av dem vill sänka skattetrycket med 25%-enheter, privatisera sjukvården och skolan, upprusta försvaret. Det betyder inte att du och jag har olika verklighetsförankring. Det betyder att vi har olika ideologier.
  • Konservativ
    FDFMGA skrev 2017-04-01 10:04:28 följande:

I sammanhanget är den här artikeln av Ola Wong intressant.

"Ordförande Mao och president Trump kommer från skilda världar och tidsepoker, men är ändå lika, menar många Kinakännare. Målet för de båda ledarna: att riva ner det gamla systemet. Maos försök tog miljontals människors liv ? Trumps lär orsaka bestående skador på synen på sanning, skriver Ola Wong"

www.svd.se/trump-och-mao--lika-som-bar

Menar du på fullt allvar att Trump är den förste politikern eller makthavaren som ljugit? Är det din uppriktiga åsikt??
  • Konservativ
    FDFMGA skrev 2017-04-01 21:46:16 följande:
    Nej, Trump lär väl knappast vara den första mytomanen i historien, inte heller den första mytomanen som blivit ledare för en rörelse, inte ens den första mytoman som upptäckt internets fördelar - men för att vara så oskicklig som han är så har han ovanligt många efterföljare och en enorm makt.

Jag tycker att det nästan blir surrealistiskt när verifierbara fakta relativiseras och anpassas efter vad man har för åsikter.

Alltså, på den gamla goda tiden kunde politiker vara tendentiösa såtillvida att de valde fakta som stödde de egna åsikterna och bortsåg från de som talade emot, men i trumpismens värld så är det sant att Obama spionerade på Trump eller att fler åskådare än någonsin var närvarande vid installationen av Trump - eller som trumpisterna i den här tråden och Hanif Bali menar - att regeringen har förhandlat med SD om regler för upphandling.

Det spelar då ingen roll att regeringen bevisligen har förhandlat med KD, inte SD.

Nej, Trump var långt från den förste. Men ta exemplet Idi Amin - som svensk kunde man skratta åt hans galenskap, men skrattet tenderar att fastna i halsen när vår tids Idi Amin twittrar ut sina frustrationer och alternativa fakta.

Dessutom har trumpismen blivit en central del av skrikhögerns propaganda.
    Först pratar du om lögner. 
    Sen utnämner du Trump till vår tids Idi Amin.
    Kasta sten i glashus..........
  • Konservativ

Man kan ju jämföra med de skandinaviska länderna. I Norge har Arbeiderpartiet kommit tillbaka efter en svacka och fick i senaste valet 30%. Samma sak med Danmark där Socialdemokratiet fick 26%. Ser vi samma trend i Sverige?

Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?