FDFMGA skrev 2016-12-09 17:27:18 följande:
Ditt sätt att definiera yttersta vänstern säger inte så lite om din verklighetsförankring.
I övrigt. Om vi bortser från att C och L aldrig skulle sätta sig i en regering som är tvingad till samarbete med ett rasistiskt parti så finns det ändå en hake med ditt resonemang.
Självklart skulle den "yttersta högern"
kunna fälla regeringen när de så önskar men strategerna inom M bortser knappast från att de då är rökta i nästa val. Självklart har det gjorts opininsundersökningar där man ställt frågan hur nuvarande väljare till M och de övriga borgerliga partierna skulle reagera på ett samarbete med SD och givetvis skulle detta innebära att så många bytte block att vi fick en vänstermajoritet i riksdagen efter 2018.
Vad du och många andra högeraktivister inte förstår är att uppfattningen att SD är ett rasistiskt parti inte handlar om hur många flyktingar vi tar emot utan om helt andra frågor.
Förstår man inte det så är man också helt vilse i det politiska landskapet och som du helt frågande till varför alliansen inte fäller regeringen när de har den möjligheten.
Vet du om det finns sådana undersökningar eller är det dina önskedrömmar? Ett antal undersökningar har visat sig vara helt otillförlitliga. Kan man ta dem på allvar längre undrar jag.
Om SD är ett rasistiskt parti vet jag inte. Jag vet bara att vissa personer slänger omkring sådana epitet på andra så att de knappast betyder mer än "du är dum". Hade någon folkpartist föreslagit de åtgärder den gråtande regeringen genomförde så hade han blivit hudflängd. Därför tror jag att svenskarna inte tycker att det är någon större skillnad mellan de regerande rasisterna och SD. Eller rättare sagt: ganska många av svenskarna.
Från min synpunkt är alla partierna i riksdagen vänsterpartier. Inget av dem vill sänka skattetrycket med 25%-enheter, privatisera sjukvården och skolan, upprusta försvaret. Det betyder inte att du och jag har olika verklighetsförankring. Det betyder att vi har olika ideologier.