Inlägg från: uglygodcilla81 |Visa alla inlägg
  • uglygodcilla81

Vackra disneylåtar mm?

Hej!

Vår dotter älskar musik, och speciellt musiken till Frost och Happy Feet. Tänkte att jag skulle skapa en låtlista till henne med vackra låtar! Har ni några tips?

Själv älskar jag ju när man sjunger i "kör" eller vad det heter, som i filmen Frost när både Elsa och Anna sjunger tillsammans (svenska versionen, originalversionen är ju värdelös!!)

En helt ny värld (från Aladdin), Alla färger i en vind (Mulan), och Circle of life från Lejonkungen är några låtar som är bra vad jag kommer på på rak arm. 

Fler tips?  :)

• Svar på tråden Vackra disneylåtar mm?
  • uglygodcilla81

Sjysst, tack! Ska bli spännande att lyssna igenom och sen se vad fröken gillar! Behöver ju inte vara Disney, finns ju säkert annan bra musik, får fundera lite till :)

• uglygodcilla81
    Aniiee skrev 2015-05-13 21:08:25 följande:

BTW, jag var tvungen att fundera jättelänge på vilken frost-låt du menade med Elsa och Anna. Kom på det efter ett par timmar. De sjunger inte i "kör" (vilket är att sjunga samma sak med samma melodi men eventuellt olika stämmor), utan counter point (vilket är att sjunga radikalt olika text och melodi i samma sång, (i princip att sjunga två olika sånger samtidigt))

Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
    Hehe, ja se man lär sig något nytt varje dag :) en av mina favoritlåtar från barndomen är past The point of no return från Phantom of the opera. Om jag får till melodin rätt i huvudet så är det väl counter point :) vackert blir det! får lyssna på den låten du nämnde sen!
  • uglygodcilla81

Tack för alla svar, måste ta mig tid att lyssna igenom snart! Med tre små barn varav äldsta precis fyllt fem är man trött på kvällarna. ???? önskar jag skälv kunde sjunga...

Svar på tråden Vackra disneylåtar mm?