• Aniiee

Vackra disneylåtar mm?

Här får du en liten lista, med disneylåtar, men alla titlar är på engelska. Vill du ha svenska får du tyvärr googla.

One song från Snövit
    Baby mine från Dumbo
    Love is a song från Bambi
    There is life från Bambi 2
    A dream is a wish från Askungen
    In a world of my own från Alice i Underlandet
    The second star fråm the right och Your mother and mine från Peter Pan
    I'll try från Return to Never Land
    Once upon a dream från Törnrosa
    My own home från Djungelboken
    Not in Nottingham från Robin Hood
    Someone's waiting for you från Bernard och Bianca
    Best of Friends från Micke och Molle
    Good company från Oliver och gänget
    Part of your world och Kiss the girl från Den lilla sjöjungfrun
    Beauty and the beast från Skönheten och Odjuret
    Circle of Life från Lejonkungen
    We are one och That's my lullaby från Lejonkungen 2
    The Bells of Notre Dame, Out there och God hep the outcasts från Ringaren i Notre dame
    Go the distance (filmversionen, inte singelversionen) och I won't say (I'm in love) ur Hercules
    Honor to us all och Reflections urMulan 
    You'll be in my heart ur Tarzan
    I'm still here ur Skatkammarplaneten
    I see  the light och Healing incantation ur Trassel

Hoppas något "smakar" =)

Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Aniiee

BTW, jag var tvungen att fundera jättelänge på vilken frost-låt du menade med Elsa och Anna. Kom på det efter ett par timmar. De sjunger inte i "kör" (vilket är att sjunga samma sak med samma melodi men eventuellt olika stämmor), utan counter point (vilket är att sjunga radikalt olika text och melodi i samma sång, (i princip att sjunga två olika sånger samtidigt))

Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Aniiee

Oh, btw, om ni/hon tycker om klassiskt vacker musik (inte nödvändigt klassisk musik) kanske sången från Spirited Away vara något, även om den tyvärr inte finns på varken svenska eller engelska.

Lyssa i alla fall, för den är sabla vacker och sätter sig på hjärnan i alla fall för mig.

(hittade tyvärr bara covern....)

• Aniiee
    uglygodcilla81 skrev 2015-05-13 21:38:18 följande:
    Hehe, ja se man lär sig något nytt varje dag :) en av mina favoritlåtar från barndomen är past The point of no return från Phantom of the opera. Om jag får till melodin rätt i huvudet så är det väl counter point :) vackert blir det! får lyssna på den låten du nämnde sen!
    =P Jag älskar counterpoint, både att sjunga och att lyssna på. Point of no return är en favorit. Ett annat musikalexempel är I Amerika/Nej från Kristina från Duvemåla.

Sen, mer tips på riktigt fina sånger som barnen lyssnar på, så vill jag säga lyssna igenom albumen Final Fantasy Pray och Final Fantasy Love Will Grow. De flesta sångerna är på engelska, några är på portugisiska, ett par på franska och några på japanska.
  • Aniiee
    Zerc skrev 2015-05-13 21:46:53 följande:
    Verkligen! Hela familjen är helt underbar! =)
    Zerc skrev 2015-05-13 21:47:13 följande:
    Alltså nej.. kan inte skriva idag.. menade ju FILMEN!!!
    Solig

Svar på tråden Vackra disneylåtar mm?