• samoH

Första ultraljud

Hej!

jag är ny här och vill fråga er

Idag var jag på min första ultraljud och det är bara två på 12 och 10 små. Har högt dosen gonal-F till 200 och det blir ett nytt ultraljud på fredag.

tror ni att det är normal med bara två som är 12 eller ? :!: :?:

jag har ont på högra sidan och väldig tungt i magen

Jag försöker verklig att bli gravid i 3år och en månad :(

• Svar på tråden Första ultraljud
  • samoH

Jag har börjat med gonal-F spruta på torsdag 30.april.

någon som har samma datum? ?

det är min första ivf

• Fröken Smilla

Jag hade bara två som växte på ordentligt i början, och fick höja dosen gonal f vid varje besök. Även vid sista ultraljudet såg de dessa två och några till små. Men ovitrelle fick nog igång allt, för vid äggplock fick de ut 10 ägg och av dem befruktades 7 st. Så även om det ser trögt ut så kan det komma igång! Det tog bara lite tid lycka till!

• samoH
    Fröken Smilla skrev 2015-05-06 13:13:54 följande:

Jag hade bara två som växte på ordentligt i början, och fick höja dosen gonal f vid varje besök. Även vid sista ultraljudet såg de dessa två och några till små. Men ovitrelle fick nog igång allt, för vid äggplock fick de ut 10 ägg och av dem befruktades 7 st. Så även om det ser trögt ut så kan det komma igång! Det tog bara lite tid lycka till!

Ooh bra att höra jag hoppas att det blir så

tack så mycket.

hur gick det med dig?
  • Fröken Smilla
    samoH skrev 2015-05-06 13:26:10 följande:

Ooh bra att höra jag hoppas att det blir så

tack så mycket.

hur gick det med dig?

Det gick bra, fick tillbaka en fem-dagars som fäste sig, är i v 18 idag det krävs ju egentligen bara ett ägg, men klart att sannolikheten att ett ägg klarar odling är större ju fler man har.
  • samoH
    Fröken Smilla skrev 2015-05-06 14:30:07 följande:
    Det gick bra, fick tillbaka en fem-dagars som fäste sig, är i v 18 idag det krävs ju egentligen bara ett ägg, men klart att sannolikheten att ett ägg klarar odling är större ju fler man har.
    ooh härligt, stor Gratiiiiiiiiiiiiis
    skal till min andra ultraljud imorn Gravid
  • Fröken Smilla
    samoH skrev 2015-05-07 15:50:59 följande:

ooh härligt, stor Gratiiiiiiiiiiiiis

skal till min andra ultraljud imorn 

Tack! Idag fick vi reda på att det är en liten flicka

Lycka till imorgon!
Svar på tråden Första ultraljud