fattar biomamman itne vad "för barnets bästa" betyder??
Internetomröstning!
Jag och barnens mamma har en googlekalender där vi markerar schema för barnen, enligt vissa grundprinciper (tex att det itne ska gå lång tid mellan umgängena).
Eftersom hon skulle ha alla-helgonahelgen blir det två veckor i rad flickorna (3 och 5 år) inte får träffa sin pappa. Så den femte januari föreslog jag att jag skulle ha dem nu på måndag istället för min normala torsdag (som hör till alla-helgonahelgen alltså). Schemat har varit 'klubbat' sedan januari, och hon har kommenterat andra avikelser från normala dagar, och använt schemat osv, men inte ett ord om denna måndag.
Tills nu då.
NU har hon bokat "annat program" med barnen på den här dagen. Hon påstår att eftersom det "egentligen" är en mamma-dag så är det hon som bestämmer, och att jag inte "kollat med henne" att dagen passade. Att ge mig söndagseftermiddagen istället passar inte heller, hemligt "program" här också, omöjligt att avboka.
Att jag med god framförhållning (fyra månader!!!) bett om den här dagen spelar ingen roll. Att barnen inte får träffa pappa på två hela veckor spelar ingen roll. Ändringar ska passa henne, punkt.
Det här är andra gången på två månader hon bestämt "hemligt" program för flickorna rätt över en dag jag önskat.
Så vad tycker ni? Är biomammas hemliga "program" bättre för barnen? Eller är det dålig stil att boka något rätt över en dag som jag bett om för fyra månader sedan (och som hon implicit godkänt eftersom hon samma schema där det stått tydligt markerat)?
Om det senare: Vad ska jag svara till kaninkokerskan så hon fattar att det är barnens rättigheter hon tar ifrån dem?
(Hon tar inte guld i biomamma-Sm annars heller... Hon vägrar t ex också att visa mig bilder från barnens födelsedagskalas... Bara för att nämna en sak av alla saker där hon enligt mig inte alls bryr sig om barnens bästa...)