• dumdummast

PCO-s och dåliga spermier

Era problem är precis samma som våra. Vi försökte i nästa fyra år hemma innan vi sökte hjälp. Trodde bara att det berodde på mig för jag visste att jag har pcos sen ett tag tillbaka samt att maken gjort en tjej gravid sen innnan. Men när maken gjorde spermaprov så visade det sig att det var lågt antal där. Samt dom som fanns var vissa i dåligt skick medans en del var precis som dom skulle.

Han fick göra om det efter två månader typ. Visade en liten förbättring men inte mycket.

Vi fick landstingfinasierad ivf. Första försöket vart avbrutet för att min kropp inte svarade ordentligt på medicineringen. Men andra försökte resulterade i en insättning och är nu i v.24

• dumdummast
    Lindiz89 skrev 2015-05-05 15:37:47 följande:

Läkaren sa att det var både få och slöa sen sa hon inte så mycket mer än att han ska lämna nytt på kemlab istället. Så vi har inte fått några "siffror" eller liknande.

Då ska vi absolut prova men zink och folsyra, som ni säger det skadar ju inte iallafall :)

Ja ivf är ju det som gäller som det ser ut nu, och det är inget vi har problem med alls. Men jag har läst en massa om det och får lite panik över det ändå till och från, långt att åka, en viss känsla av oduglighet smyger sig på både mig och sambon och vi är inte alls överens om hur mycket man ska berätta för nära och kära. Han vill inte berätta för någon men jag vill. Så lite av den anledningen jag vände mig hit också, att få ventilera det hela lite.

Vi var precis likadana till en början. Sen blev vi så leds på alla frågor. Så då var vi öppna med det till allt och alla. Fråga någon mig när är det att skaffa barn, så fick dom svarat vi försöker men det går inte så nu ska vi få hjälp. Medans familjen och alla nära vänner vetat om det. Familjen har följt oss i hela processen från sprutstart. En enorm lättnad tycker jag. Vi är I eran ålder vi också jag 26 och maken är 30.
  • dumdummast
    Jag är bara jag skrev 2015-05-05 15:51:54 följande:

Jag avråder bestämt från att berätta! Gjorde vi och fy så mycket elaka och dumma kommentarer! Men kan ni ta det så berätta om ni vill. Har man inte själv varit infertil fattar man ingenting och kläcker lätt ur sig att det bara är att slappna av... Dessutom-är ni beredd på alla frågor som oundvikligen kommer?

Själva IVF:en i sig är inget att vara nervös för! Har gjort 13 behandlingar av olika varianter,man vänjer sig snabbt.

Oj, jag tycker ju dock att man ska berätta. Men vi har inte fått några elaka kommentarer från nått håll. Sen om folk har pratat bakom ryggen på oss det vet jag inte och det bryr jag mig inte om.

Men det finns ju idioter överallt tråkigt för er att ni fått idiotiska kommentarer.
  • dumdummast
    Jag är bara jag skrev 2015-05-05 18:02:38 följande:

När det gått 9 år med 13 IVF.er bryr sig inte folk längre hur som helst... Bara inse att det var korkat att berätta från första början. Tror oerhört få människor verkligen bryr sig och har nåt snällt att säga.

Väldigt tråkigt för er att det var det. Men för oss var det otroligt lättnad att berätta. För vi har fått ett enormt stöd från många olika håll. Vi har dock inte hållt på lika länge som ni.
Svar på tråden PCO-s och dåliga spermier