• Elyssa81

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Jag vill gärna vara med här. Fick MA i helgen när jag skulle gå in i v 13 och vill bli gravid så fort som möjligt igen.

Skrapades igår den 6 maj och hoppas att få ÄL om två veckor. Många får ju det. Sen har jag hört att man lättare kan bli gravid efter ett missfall.

Räknar med BIM den 9 juni men förstår om det kan bli mycket senare också.

• Elyssa81
    linnsanbelle skrev 2015-05-07 11:14:45 följande:
    Usch vad jobbigt men du har helt rätt, det är många som blir gravida efter missfall och hinner inte ens få sin mens emellan.
    Kommer du testa med ÄL tester nu när det är lite osäkert?
    Önskar dig all lycka!!
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Jag har varit gravid tre gånger och alla gånger har jag inom 2 månader varit gravid. Så jag hoppas verkligen att jag kan bli gravid igen snabbt. Har köpt ett gäng ägglossningstest, men jag vet inte hur de kommer funka om det är massa gravidhormoner i kroppen. Tänkte grav-testa var tredje-fjärde dag för att se om det sjunker som det ska.
  • Elyssa81

I morse tog jag detta gravtest. 6 dagar efter konstaterat MA. 5 dagar efter fostret var ute och 2 dagar efter skrapning. Är det rimligt att det går ner så snabbt?

• Elyssa81
    soofa skrev 2015-05-08 07:02:23 följande:

Testade med ÄL-sticka nu på morgonen, trodde inte att det skulle visa något men det gjorde den, dock svagt. CD7. Tempade i morse och blev lite orolig då jag hade betydligt högre värden än jag brukar, men kom sen på att det sannolikt beror på att jag har en förkylning på g. php32jVDo95784.jpg

Det ska vara lika starkt som kontrollstrecket för att det ska vara positivt. Så har det varit för mig i alla fall.
  • Elyssa81

Jag är glad för att jag äntligen fick negativt på gravtest efter mitt MA. Nu är det bara att testa för ägglossning.

• Elyssa81
    Symetrical skrev 2015-05-15 17:27:05 följande:
    Har det varit starkare innan, eller? Annars skulle jag säga att det blir helt positivt typ imorgon och att äl isf sker sön-mån. smile1.gif
    Jag vet inte om det är lite konstigt sedan missfallet, men det var svagare igår på FM och nu på kvällen var det svagare igen. Jag har haft mkt känningar i går kväll och idag på FM. Svullen mage, smärtor på vänstra sidan. Som ÄL, men nu blev jag modfälld. Tänk om det inte blev.

Jag har varit helt lycklig för att kroppen verkar ha ordnat upp sig sen missfallet, men det var kanske bara önsketänkande... Jag fortsätter att testa varje dag framöver så får vi se.
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni