• Aniroma

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej. Hoppar in här också! Vi hoppade över april och satsar nu på äl i maj som första försöket på vårt första barn! Det är så spännande! Har en oregelbunden cykel, förra cykeln var på 38 dagar. Första mensdag idag så nu börjar försöksmånaden! :) började på rosenrot och efamol idag för att korta cykeln lite. Hade äl på dag 22 förra månaden och vill korta det lite o få den med regelbunden. Enligt ptracker bim 8/6 men hoppas som sagt kunna korta det lite!!

• Aniroma
    Carabellis kusp skrev 2015-05-01 12:58:59 följande:

Kul att se dig igen! Dag 1 här med. När räknar du med att ha ägglossning?

Detsamma!! :) enligt min app så ska äl vara den 23/5, men jag hoppas på några dagar tidigare eftersom jag nu börjar på efamol/rr för att korta cykeln. Men där omkring iaf :) själv då? :)
  • Aniroma

Ja jag kör med både stickor och sekret och temp! Eftersom den är oregelbunden och lutealfasen kan skilja sig lite mellan cyklerna så känner jag att det är lika bra att kolla allt på en gång haha ;) va skönt för dig, då slipper dukolla allt så mkt som jag måste ;)

Carabellis kusp skrev 2015-05-02 05:42:47 följande:

Ska du testa med stickor eller så för att inte missa den? Jag har på dag 14 i min 28-dagarscykel, så det är rätt smidigt. Dock infaller detta på fredagen efter kristi himmelfärd så vi kommer befinna oss i en liten stuga med mina föräldrar, så det kan bli lite trixigt.

• Aniroma
    Desideri skrev 2015-05-02 13:29:04 följande:

Åh här hoppar jag in! Blev ju inget tjuvstart för oss i april men så nu kör vi! :) 

ÄL är beräknad enligt appen den 25/5 och bim 8/6. Dock hoppas jag på att min cykel är runt 30 dagar och inte 35 som appen räknar, isåfall blir äl och bim 5 dagar tidigare, men det får jag ändra senare isåfall. :)

Då har du och jag äl och bim samtidigt nästan, enligt våra appar! Jag har äl, enligt appen, 23/5 och bim 8/6 :) Men har påbörjat efamol och rosenrot nu för att korta min cykel lite (om det nu funkar), den senaste var 38dagar o brukar vara mellan 32-42. Så hoppas på att korta den lite :) plus att jag hört att många som haft svårt att bli gravida lyckats med de tabletterna. Detta blir ju vårt första försök så jag har ju ingen aning egentligen om det är lätt eller svårt för oss, utan ttar dem enbart för längden på cykeln!

Men har glömt, va detta ert första barn ni försöker med nu?
  • Aniroma

ÄL-lista:

10/5 linnsanbelle

13-14/5 mikamon

15/5 Carabellis kusp

17/5 soofa

18/5 Brinkly

18/5 jess06

23/5 Aniroma

25/5 Desideri

BIM-lista:

26/5 linnsanbelle, första barnet

27/5 Fiijah, tredje barnet

Carabellis kusp, andra barnet

1/6 Brinkly, femte barnet

1/6 soofa, första barnet

1/6 jess06, första barnet

8/6 Aniroma, första barnet

8/6 desideri

• Aniroma

Ingen aning faktiskt, just nu har jag ju ca 2,5-3 veckor från första mensdag till äl så hoppas att det minskar med några dagar. Önskan är ju att minska från 38 till 30 dagar men tror det är lite för positivt tänkande första månaden. Lär ju få ältesta som tusan om två veckor haha.

Men va kul! Ett syskon alltså :) va skönt att veta att du kan bli gravid iaf, det är min största mardröm - att det inte kommer bli något..

Desideri skrev 2015-05-03 08:25:50 följande:

Vad roligt att vi ligger så lika med bim och äl! :)

Håller tummarna att rr och efamol funkar, har själv funderat på rr men chansar på att denna cykel inte blir lång. De brukar ligga på 30-32 dagar för min del annars (iallafall sen i höstas) men ibland så blir det 40 dagar istället. Låt oss säga att din cykel skulle bli ca 28 dagar, när blir äl då? :)

Det här blir vårat andra barn, med dottern gick det snabbt. Andra försöket blev hon till på :)

• Aniroma
    Desideri skrev 2015-05-04 12:00:35 följande:

Eller det var inget. Nu är mensen här, kom från ingenstans. Haha :)

Men så bra! Då är du också inne i försökscykeln!! min mens tog slut igår så nu är det bara den lååånga väntan på äl som gäller!
  • Aniroma

Oj, får du äl så tätt inpå mensen? Jag brukar ha äl runt dag 22...så jag har ett par veckor kvar :( men som sagt så har jag börjat med efamol och rosenrot nu för att försöka korta min långa cykel lite! Hoppas det funkár! Hur lång lutealfas har du isf?

linnsanbelle skrev 2015-05-04 16:36:10 följande:

Min mens tog också slut igår/imorse men jag har ÄL på söndag, när har du ÄL? :)

• Aniroma
    Desideri skrev 2015-05-04 17:39:04 följande:

Ja det känns långt kvar men samtidigt känns det så nära. Om 2,5 vecka borde min äl vara. 2,5 vecka kommer gå fort :) Väntan mellan äl och mens är värst. Blä

Åh jag är så otålig!! Haha. Vi hade ju tänkt köra förra månaden egentligen men så ångrade sambon sig typ ett par dagar innan ÄL haha.. För han ville inte "riskera" att få ett barn i slutet på december, så väntan har liksom varit extra lång. Typ två månader som bara sniglar sig fram. Vill att det ska vara äl och bim på samma dag så man vet med en gång!! Haha
  • Aniroma
    linnsanbelle skrev 2015-05-04 17:55:42 följande:

Jag har en cykel på 28 dgr och får ägglossning 16dgr innan nästa mens :) Så min mens tog slut idag och min fertila period börjar imorgon! haha! Tänkte köpa rosenrot till nästa månad om det inte skulle ta sig nu, det ska ju vara bra för mycket!

Guud va skönt!! Jag får ju äl på dag 22 som sagt och sen har jag lutealfas på 16 dagar. Så ca 38 dagar lång cykel... Men jag hoppas verkligen att rr gör skillnad nu!!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni