• pörsi

Någon med PCOS i Gävle?

Finns det någon mer med PCOS som bor i Gävle eller i närheten av Gävle som försöker bli gravid? Kanske kan vi hjälpa och stötta varandra. Jag är 28 år och jag och min sambo har nyss börjat med vårat första IVF försök. Tidigare har jag testat Pergotime, Letrozol och lågdosstimulering med Gonal-f utan framgång. Men jag har verkligen inte gett upp hoppet!!
    Jag har vetat om min PCOS i ungefär 7 år, kanske har du nyss fått reda på att du har PCOS, men det spelar ingen roll, jag hoppas att jag ska kunna hjälpa någon annan människa med de erfarenheter jag hittills skaffat mig. Jag är också intresserad av att höra andras historier.

Skicka gärna ett privat meddelande till mig. (Jag brukar inte skriva på Forum och det känns lite nytt och läskigt för mig)

• Svar på tråden Någon med PCOS i Gävle?
  • pörsi

Spännande. Du har ett barn sedan tidigare alltså :) Var det på naturlig väg eller med hjälp?
    Har du ätit letrozole länge? Letrozole fungerade för mig 1 cykel, fick en ägglossning, men sen ville det inte fungera längre :/ Men jag tror verkligen på Letrozole, då jag fick en ägglossning.
    Kanske vill du träffas på stan någon gång? Annars kan vi prata här också om du hellre vill det :)

• pörsi

Hoppas att det går bättre med 2 tabletter! Blev det någon äl?

Jag märkte att Letrozole slutade fungera för mig då jag la på mig vikt, jag fick ingen ägglossning. Men det var så jobbigt mitt i allt det där så jag kunde verkligen inte sluta äta. Inte för att jag är väldigt överviktig men dessa 10 kilo extra verkade förstöra mycket. Nu har jag ätit LCHF ett tag och är snart nere i den vikt jag trivs i igen.

Jag har dessutom precis plussat =) Första IVF försöket fungerade och jag fick se mitt första plus =) Spännande! Ska på ultraljud om 3 veckor.

Jag har varit nervös inför varje steg nu under IVF:en.. tänk om det inte blir några ägg, tänk om inget blir befruktat osv. Men det blev 7st ägg och alla blev befruktade. 3 stycken utvecklades till blastocyst. 1 jätte fin till mig och 2 till frysen. Nu är jag nervös inför ultraljudet, tänk om det inte är något hjärta som slår. :/

Svar på tråden Någon med PCOS i Gävle?