• TikTok

Minskad nackspalt!!

Hur har det gått TS?

Jag undrar detsamma om et är möjligt för nackspalten att minska eller tillbakabildas? Har letat efter info men hittar ej.
    Jag var på tidigt vul i onsdags hos spec, 10+2, hon mätte nackspalten som var 3 mm, sen sa hon att detta indikerade på att det ej var ett normalfriskt foster, pratar om kromosomfel & abort. Samtidigt sa hon att det ej går att mäta nu egentligen på KUB då jag "bara" var i 10+2. Så nu har jag blivit remiterad till moderkaksprov i Lund nästa vecka.
    Riktigt dålig läkare, jag blev ju helt uppskrämd av dessa dubbla budskap! =(

• TikTok

I onsdags var jag så lycklig över det lilla livet i magen, sen kommer dom med dessa spekulationer när man inte ens kan mäta nackspalten i denna veckan.
    Nu är man ju bara orolig ju.
    Hur gick det för dig? Hade den tillbakabildats? Jag håller tummarna för dig

• TikTok

Tack!! Åh va skönt att den hade tillbakabildats för er!

Jag är jättenervös nu, känns så otroligt långt till onsdag till moderkaksprovet.. Kommer begära att dom kollar nackspalten då igen eftersom man kollade för tidigt (10+2) och inte ens hade ett blodprov då att jämföra med...

Känns så chockartat att gå direkt till moderkaksprovet på en spekulation. Nu tror man ju det värsta direkt ju. :( Snacka om trampa ihjäl lyckogravidbubblan :(

Svar på tråden Minskad nackspalt!!