• Anonym (va)

Hon släpper inte ut barnen

VIDE MI skrev 2015-04-27 20:55:00 följande:

Har inget bra svar till dej min vän, men vill bara säga att du inte är ensam. Detta absurda hatet som många av oss får leva med för att vi älskar en man som råkar ha barn är fortfarande lite chockerande. Djup svartsjuka och hat, men det får man inte säga högt, för det är jättekänsligt här och i irl, det är bara vi bonusar som man får säga så om. Biomammor är alltid offer.

Herregud vad upprörd jag blir när jag läser detta. Det finns ju hur många trådar som helst om hur mycket bonusmamman hatar och avskyr biomamman. Hur hemsk hon är, hur psycho och sjuk i huvudet hon är etc. Jag tycker helt klart att det är hatet mot biomammorna som överväger här på familjeliv.
  • Anonym (va)

TS, om det kan hjälpa något så kan jag försöka förklara hur det är på mammans sida. Du skrev att hon fortfarande är arg över skilsmässan Alltså ville hon antagligen inte alls skilja sig, utan blev lämnad av honom. Det i sig är bland det värsta man kan vara med om när det man helst av allt vill är att ha kvar sin man och vara en kärnfamilj. Hon vill säkert inte alls vara utan sina barn varannan helg. Hon blev lämnad av sin man och nu måste hon dessutom vara utan barnen och har inget val. Sen kommer du in i bilden och får allt det hon ville ha. Mannens kärlek, en familj på heltid med honom. När hon saknar sina barn så får du vara med dom. Hon är svartsjuk och hon hatar inte dig som person och inte heller är hon rädd för dig, men du symboliserar allt det onda som har drabbat henne. Hon har massor med jobbiga känslor i sig och att DU då kommer och hämtar barnen fast hon sagt till pappan att hon inte vill det, det blev bara för mycket för henne. Mitt råd är att all kommunikation tillsvidare sker bara mellan dom två, och att de kommer överens om hämtningar och annat, utan att du sas lägger dig i.

• Anonym (va)
    Anonym (Halleluja) skrev 2015-04-30 17:08:50 följande:

Jag får känslan av att biomamman alltid är viktigast när det förs diskussioner här på FL.

Spelar ingen roll hur drabbade barnen blir, mammans välmående,vilja och tycke ska alltid gå först.

Om mamman inte vill då ska det inte bli så.

Om mamman bråkar så ska alla backa för barnens skull till o med barnen själva men aldrig att någon tycker att det är mamman som istället ska SLUTA bråka för barnens skull.

Varför?

Aldrig någon som tycker att mamman ska sluta bråka? Det är väl massor med skribenter i den här tråden som har skrivit just det: att mamman har problem, att hon borde skärpa sig, att hon ska bete sig som folk, att hon ska växa upp. Har du missat de inläggen?
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen