• BioBonus

Hon släpper inte ut barnen

Anonym (Dumt) skrev 2015-04-27 21:24:37 följande:
    Vilket oerhört larvigt offer mentalitet trams!!!!

Varför kan inte en del nya kvinnor inse att dom är inte mer än "nya kvinnan"? Varför gå på som en ångvält som ts gjorde?

Jag har varit både bonus (!) Mamma och pappans nya kvinna, har vett att inse skillnaden.

Ni som ser på era fd mäns nuvarande partner på det här sättet, att de inte är mer än "nya kvinnan", ser ni på era nuvarande män på samma sätt? Att de för alltid är den "nya mannen" och aldrig kommer ha samma ställning i ert liv, eller samma plats i era hjärtan som mannen ni var tillsammans med innan?

Är det bara den första kärleken som gäller? Eller den första kärleken som man fick barn med? Vad är det som definierar den nya kvinnans lägre ställning än kvinnorna som funnits tidigare - förklara gärna.

• BioBonus
    tankfull skrev 2015-04-28 12:28:45 följande:
    Jag orkar inte gå tillbaka i den här tråden men jag tror nog att mamman anade att TS tänkte prata med henne - vilket hon ju tänkte. Du skriver ju själv att TS inte gjorde rätt som la sig i och det är just det beteendet som jag vänder mig mot -det betyder inte att jag tycker att mamman handlade jättebra i situationen heller!
    Men jag håller helt enkelt inte med dig i ditt svart-vita påstående om att alla på FL stöttar mammor och vänder sig mot de sk. bonusmammorna. Själv tittar jag på varje situation för sig och eftersom jag är mamma och har varit bonusmamma så kan jag sätta mig in i båda situationerna, men alla människor är så olika och sammansättningarna av familjesituationer är ju också olika!

Jag känner inte mamman i TS tråd men med tanke på att TS nu fått en liten bebis med mammans fd man och detta blir ett halvsyskon till mammans egna barn så kan jag tänka mig att känslorna svallar hos mamman och man kan kanske hysa lite respekt även för detta? Även då man är vuxen kan man ibland handla irrationellt och i affekt - det är inte ett bra sätt att handla på men faktiskt förståeligt ibland! Jag tycker nog att pappan och TS och deras bebis på sätt och vis har ett övertag mot mamman som är ensam och kanske ledsen för detta. Vad vet jag, jag kan bara föreställa mig hur det kan kännas för henne och kanske har jag helt fel.
    Men det här med svartsjuka brukar ju användas flitigt som ett argument till varför bonusmammor har problem med mamman (även när så inte är fallet) och då är bonusmamman dum i huvudet och ska sätta sig över sin svartsjuka eller lämna sin nya familj för att inte skada barnen, men när en mamma är svartsjuk och beter sig irrationellt, och dessutom inför barnen, så ska det respekteras? Var är logiken i det?
  • BioBonus
    vampyria2 skrev 2015-04-29 16:11:32 följande:
    Hon har rätt att vägra samarbeta med en kvinna som hon inte har valt in i sin familj, då ska ingen tvinga in henne i gemenskapen om hon inte vill.
    Men gud nåde den bonusmamma som inte samarbetar med mamman och är hövlig och trevlig och respektfull mot henne. 
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen