• Anonym (Hallongelé)

Ta ut bröstimplantat

Har haft min bröstimplantat i över 12 år nu. Dom är jättefina, men det har börjat värka i vänstra bröstet. Kände en knöl där så jag gick till en läkare på bröstmottagning som kände knölen och skickade iväg mig på mamografi och ultraljud. Efter det trodde han inte det var något.

Min värk är forftfarande kvar i mitt vänstra bröst och jag vill ta ut dom. Någon som tagit ut sina implantat och har lust att delge sina erfarenheter? Gjorde ni det på en skönhetsklinik eller genom landstinget? 

• Svar på tråden Ta ut bröstimplantat
  • Tejla

Hej Anonym( hallongele)

Har precis som du haft värk i mitt vänstra bröst och även knölar som jag fått kollade men är fortfarande orolig över.Satte in mina silikonimplantat för 18 år sedan och tog ut dem i förrgår och jag känner mig så fri och glad fast efter så många år med implantat och efter 2 graviditeter kan jag säga att brösten är ett par skinnpåsar vilket kirurgen visserligen varnade mig för.Jag bestämde mig ändå för att bara ta ut dem,vill ju inte ha silikon mer alls men jag får låta tiden gå och hoppas att jag vänjer mig vid mina hängtuttar! Mina bröst med silikonet var fina fast jag kände att det ändå var dags att byta ut dem men valde att vara helt utan.Implantaten var hela och fina fick jag höra så de har hållt länge!Jag gjorde det på citadellkliniken i Landskrona och betalade 15.000.Lycka till

• Anonym (Hallongelé)

Tack för svar!

Skönt att höra att allt gått bra Tejla och att du känner dig nöjd och glad. Jag har också varit med två graviditeter och jag vet hur magen kan se ut. Min mage såg ut som ett russin, men ser helt okay ut nu... två år senare. Det gör mig dock hoppfull att det kan gå tillbaka någorlunda, men att det tar tid. För jag vill heller inte stoppa in något mer silikon. 

15 000 kr känns rimligt. Jag bor i Stockholm och ska ringa runt och kolla vad det kan tänkas kosta här.

• Tejla

imorgon ska jag,efter 1 vecka, ta bort stygnen och hoppas då att jag hittar en riktigt vadderad bh????. Fick en massa värktabletter efter uttaget som jag inte behövt ta eftersom smärtan var obefintlig..jätteskönt! Önskar att jag aldrig satt i implantat från början men det var vad jag ville när jag var 20 år...man lär sig nåt nytt varje dag!Önskar alla lycka till...med implantat eller utan????

• Krisada

Om du har ont och problem, gå till din husläkare och be om en remiss till sjukhus, så är det inte omöjligt att få det genom landstinget,

Jag gick den vägen och det funkade,

Allt gick smidigt och lätt, känns som en skön befrielse att bli av med inplantaten

• Anonym (Billigt)

Önskar att näsoperationer var så billiga. Lite skillnad på 50.000 :(

• Anonym (Billigt)
    Krisada skrev 2015-11-14 12:40:56 följande:

Om du har ont och problem, gå till din husläkare och be om en remiss till sjukhus, så är det inte omöjligt att få det genom landstinget,

Allt gick smidigt och lätt, känns som en skön befrielse att bli av med inplantaten

Hur/varför har du ändrat dig? Om en får fråga.
  • Anonym (Englund)
    Krisada skrev 2015-11-14 12:40:56 följande:

Skakar liv i en gammal tråd :)

Hittade denna tråd efter lite googling då jag vill ta ut mina implantat jag gjorde för ca 8år sen. Jag har haft värk i vänstra bröstet i kanske 6 av dessa år.

Kliniken jag gjorde det på tar 35,000kr för uttag. Men du fick det genom landstinget? Betalade du något alls? Hur lång var väntetiden? Tog dom då även bort kapseln?

Svar på tråden Ta ut bröstimplantat