• xxx4

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Tack det värmer att höra! Ingen fara missar också inlägg. Känner så med dig o din längtan att få bli frisk/stark igen tillsammans m familjen o alla barnen. Hoppas nu medicinerna hjälper. Jobbigt att behöva anmäla till patientnämnden men också viktigt så risken att andra drabbas minskar. Du är så stark o engagerad trots att du har så mycket att ta hand om, så beundransvärt! Ta nu hand om dig o dina små. Kram

TyckOmMig skrev 2017-01-10 18:57:19 följande:

xxx4-åh missade ditt fina inlägg till mig du skriver alltid också så omtänksamt till mig.

Tack vännen för orden texten alltid så genomtänkt klokt ni är guld värda här i tråden.

Får hålla ut i 48 h för att se om medicinerna jag fått ger positiv verkan annars skulle jag höra av mig genast redan de snabbtesterna de kollade var skyhöga värden.Blä.

Blir nya anmälningar både före förlossningen under och efter till patientnämden-suck.

• xxx4

Såååå länge sedan! Ser att det har hänt både sorgliga o glädjande saker i tråden. Supertjejen så ledsamt vet verkligen hur det känns! Hoppas du snart orkar ta nya tag. Dramez härligt med din framåtskridande graviditet! Tyck om mig ja vad tiden går fort o skönt att höra att du mår bra i det stora familjelivet m er minsting!

Här är vi också så lyckliga hela stora familjen över vår alldeles underbara minsting nu 8 månader! Suger verkligen på denna karamell! Vill göra allt för att kunna vara hemma länge. Dock gick ju en hel del pengar till alla försök renoveringar av hus mm. En trissvinst skulle sitta fint men annars får det bli gröt morgon middag kväll :) jag ammar fortfarande m ger även mat. Långa löparpass med vagnen håller mig pigg trots att nätterna just nu är bökiga igen då det är utveckling av språk o krypa som älsklingen håller på med :)

ja lite uppdatering. Kram till alla i tråden o kämpa vidare det är värt det!!!

• xxx4

Åååå dreamz vad jag känner med dig! Är så dålig just nu på att följa tråden men gick in idag o läser om din utsatta situation. Blir så ledsen att du ska behöva vara med om detta när du kämpat så för denna graviditet. Skönt i allt är att du är omhändertagen för det är det viktigaste nu o detta med Havandeskapsförgiftning o förtidigt födda barn kan vi här i Sverige bra så försök o känna dig så lugn du kan. Själv har jag inte varit med om det med mina barn men känner flera i omgivningen o alla har det gått fint för. Barnen har blivit fina ungar. En flicka föddes i v 24 o vägde 400 g. Hon är idag en helt fin o välfungerande tjej det kan man verkligen säga är god prematurvård. Ta nu hand om dig o barnet. Varmaste kramar

Redan tack för hälsningen. Låter så skönt med familjeliv i solen på annan ort. Kanske kan vi komma iväg på en miniresa ( första med nytillskottet) under påsk. Annars njuter jag av långa promenader i vårsolen på hemmaplan. Hur går det för dig tyck om mig? Kram till alla kämpare.

• xxx4

Tyckommig vad fint att höra! Så härligt m världens lyckligaste 50-åring o nybliven mamma! Känner som du men bara :) 49-åring :) Javisst så ser ju livet ut, upp o ner dagar, men att få leva sin dröm är en gåva! Denna rikedom som flerbarnsförälder ger en enorm känsla av tacksamhet som klarar mången ammningsnätter. Här ammar vi fortfarande tycker det är så mysigt så får skylla mig själv :) kramar

TyckOmMig skrev 2017-03-28 22:23:31 följande:

xxx4-tack för att du undrar vännen.

Det är bara bra med mig och barn/hundar.

Våren är på ingående försöker njuta varje dag av lille Nickolaos drygt 3 1/2 månader nu och följer er alla lite till mans på avstånd.

Jag är världens lyckligaste 50 åring kort & gott.Visst finns det dåliga dagar men ändå jag ångrar inte en sekund mitt val här i livet flerbarnsmamma som jag ju är.

• xxx4

Missne micro visst ska ni lyckas ge inte upp håller mina tummar hårt!!! Frasse håller också tummar för ett litet fint hjärta på ultraljud. Kramar

• xxx4

Så skönt att du kommit så långt! Håller med de andra håll ut! Den största vinsten ligger där inne i magen o snart får ni träffas.

tummar hålls för er andra micro o missne. Kramar

dreamz skrev 2017-04-03 10:34:34 följande:

Hej hej!

Liten uppdatering från mig!

Just nu känns det lite jobbigt legat inne sammanlagt 2 veckor nu och har hemlängtan!

Svullnaden har inte gått ner och jag kissar mindre så kommer bli insatt på vätskedrivande. Kommer även få blodförtunnande om jag inte rör på mig mer vilket jag verkligen försöker men för varje steg jag tar känns det som knivar i fötterna/anklarna! Men hellre knivar i föttera än de hemska sprutorna i magen fick sån hemsk klåda av dem...

I morgon är det en ny seger för då byter jag vecka till 27+0 och delmålet är att behålla pluttan i magen till 28+0 då har hon 95% chans att klara sig!

Vi har gjort ett studiebesök på neontalen här och dem verkar vara väldigt bra! Bara jag som tyckte det blev lite för verkligt och överväldigande... ska be om att få titta en gång till :).

Kram!

• xxx4

Åååååå så fantastiskt glad jag blir för din/er skull! Har följt dig sedan vi själva startade våran långa resa o du har alltid funnits där stöttat med din stora kunskap/erfarenhetsbank o aldrig har du givit upp hoppet. Du är SÅ värd detta! Går du fortfarande på Serum med Peny eller bytte du till Dr D? Många kramar!

NinaCamilla skrev 2017-04-06 16:17:13 följande:

Hej, äntligen kan jag hoppa in här! Plussade i måndags med hcg 126 och igår var hcg 382. Då vågar jag säga att jag är gravid. Det tog 7 år, 13 ÄD försök och några tusenlappar men nu är jag här. Det vore kul att följas åt. oavsett hur det här slutar 

Jag känner några namn genom åren här på trådarna...

• xxx4

Tack detsamma redan! Första påsken med hela familjens lilla påskkyckling! Är på första resan med alla så härligt! Önskar alla så mycket kraft o styrka i kampen mot er dröm! Kramar o Glad Påsk!

Redan47 skrev 2017-04-14 07:05:29 följande:

Glad påsk på er alla vackra gudinnor! Ni har en fantastisk styrka och mod. Ta hand om er väl, kram från mig!

• xxx4

STORT Grattis till ert mirakel dremze!!! Även grattis för bra hcg stegring NinaCamilla! Så härliga nyheter så här vid påsk :) kramar!

• xxx4

Så tuff start för er alla! Skönt att ni nu kan vara tillsammans hela lilla familjen o att er lilla guldklimp blir starkare. All kraft o styrka till er

dreamz skrev 2017-04-19 10:03:56 följande:

Först vill jag bara ge ett stort grattis till er som blivit gravida men ett extra till dig NinaCamilla som kämpat så! Fy fan vad glad jag blev när jag läste å jag håller alla mina tummar och tår för bra fortsättning!!!

Jag kommer antagligen bli utskriven från hjärtintensiven idag ohh happy day och flytta in på ronald mcdonald hemmet tillsammans med min man!

Lilleman har haft en tuff start och dem var tvugna att sätta in ett dränage i vänstra lungan. Men idag är den borta och han söver så gött ligger på mage å nästan ler å har det så sköööööönt min älskade unge! <3

• xxx4

Nej vad ledsamt att höra!!! Hoppas du får bra hjälp av Dr.d så du får gör nytt försök snart. StyrkeKramar! ( måste du hoppa ur tråden för det? )

NinaCamilla skrev 2017-04-20 17:44:32 följande:

Hoppar ur gruppen eftersom glädjen blev kort. Missfall i vecka 7. Lycka till alla andra!

• xxx4

Har själv inte upplevt det du o din man genomgår men mött flera som gjort det. Du reagerar fullt normalt på en mycket svår situation full med starka känslor. Dessutom rusar hormonerna i din kropp samtidigt som du ska läka vara mamma o förväntas vara tacksam o lycklig. Visst kan det ta tid att knyta an till sitt barn direkt då, men det är ingen fara o som du själv så klokt skrev så fick du tillgång till dessa morderkänslor då du fått yppa något av de känslor som också självklart finns där då starten blir så svår som du fått erfara. Ta hand om dig på alla sätt nu som nybliven skör mamma o inte minst tillåt dig o sörja det som inte blev som du tänkt samtidigt som du lär känna o älska ditt lilla nyfödda barn. Ibland kan man ha nytta av att få hjälp att bearbeta allt det du går/gått igenom. Finns bra hjälp att få fråga på Bvc. Kram

dreamz skrev 2017-04-23 19:07:23 följande:

Sjukt men efter att ha egentligen fått "bekänna " mina känslor här igår släppte det.. fick upp honom på min bröstkorg och då när jag kände den lilla kroppen mot mig så älskar jag honom jätte mycket och när han sedan försökte få mer kontakt genom att gny å försökte kravla sig längre upp å försökte gosa in sig i min hals (typ ströp mig nästan med alla slangar å dylikt ;D.. men de va det värt!!) och sedan med sina små händer och armar försöka hitta mina bröst. Allt känns faktiskt bättre och min baby blues e borta känns det som.

• xxx4

Vi hade också frysta spemier o lyckades uppenbarligen fint :) fick också höra som snart lycklig att tekniken nu gör att frysta o färska fungerar i stort sett lika fin. Lycka till!

• xxx4

Länge sedan jag tittade in här. Fullt upp med alla barnen o vår nu 1 åriga gullus, "Serum bebis"! Lever fortfarande i vår lyckobubbla! Värt alla misslyckade försök o så mycket vånda! Grattis NinaCamilla håller så tummar för att det nu är din tur! Grattis också ni andra som plussat.

Sunlight: grattis till tvillingpojkarna! Hur har allt gått? Förstår väl din längtan efter en dotter. Har haft den själv o med första barnet var jag riktigt orolig. Det blev som tur var en flicka. Sedan kom två underbara pojkar o då kom längtan tillbaka. Älskar nu alla mina 4 barn lika mycket men tro det eller ej så står jag närmast första dottern o andra pojken. Detta handlar främst om personligheten. Kollade upp en del om ÄD könsbestämning o förstod att detta är mycket få kliniker som gör av etiska skäl. I de flesta länder är det olagligt. Tror man kunde göra det på Cypern. Tycks vara mer vanligt vid IVF med egna ägg än vid ÄD. Stor kostnad o mer risker medför det också. Det är ju dessutom inte alls säkert att det blir något barn om man väljer bort livsdugliga embryon pga kön. Det är nog också därför som få kliniker vill ägna sig åt detta då det ändå ofta kan vara svårt att få till en fullgången graviditet med ÄD. Säkert finns det fler kliniker du kan vända dig till även om det inte är lagligt i det landet. Det mesta går ju att köpa för pengar i dessa länder. Kramar

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus