pandoraDiem skrev 2015-09-02 11:52:37 följande:
Haha, känner igen mig :) ofrivillig gravidspaning typ.
Jobbigt med förkylning, fick mig en lite släng också. Jag har börjat lyssna en del på ivf-podden (tror det var sofiahemmet som gör den, den finns tillgänglig iaf). Hade hört om den innan men inte vågat lyssna då jag trodde att allt skulle kännas mer hopplöst isf och sen trodde jag att de bara skulle prata om IVF-behandling och jag är ju inte där riktigt än. Men de pratar faktiskt om barnlöshet i allmänhet i vissa avsnitt och det kändes ganska skönt att höra dem säga att de allra flesta hittar sitt slut tillslut, om det nu är biologiskt barn eller ägg/spermiedonation eller adoption. Det verkar dessutom som att alla som tillslut fått sitt barn säger samma sak, att de inte önskar att det gått fortare eller på annat sätt, eftersom de då inte skulle ha just det barnet. Jag tror en av de jobbiga sakerna med denna längtan är att man inte vet när den kommer att slå in, att det ibland verkar som att det aldrig kommer att hända. Eftersom jag är öppen för de flesta lösningar så väljer jag att tro att det kommer att hända, blir lite lättare att stå ut med allt då :) Ojdå, nu blev det här världens längsta inlägg och inte alls det jag skulle skriva. Tänkte ju bara skriva att jag håller tummarna för dig och att det låter bra att du planerar in massa roliga saker :)
Jag älskar långa inlägg! Men jag vet, det är lite märkligt att längte efter något som händer "plötsligt" eller "aldrig". Det gör det svårt att förhålla sig till. Kul att du hittade något som känns bra att lyssna på. Jag vet inte om jag har rekommenderat den förut, men jag tycker mycket om en bok som heter "ingens mamma". Den handlar förvisso om frivillig barnfrihet, men jag tycker om hur den beskriver alla konstiga normer och förväntningar runt att skaffa barn. För mig var den befriande att läsa.
Jag märker att det blir svårare att inte glutta i kalendern hela tiden, nu när bim börjar närma sig. Men jag tycker ändå att det går hyfsat bra, särskilt när jag ser till att hålla mig sysselsatt. Ikväll ska jag äntligen börja träna igen. Ingen stor grej, men jag ser fram emot det.
Samtidigt VET jag att jag kommer bli sådär besviken om mensen kommer. Det önskar jag att jag kunde komma över.