pandoraDiem skrev 2015-08-11 16:23:32 följande:
Vad bra :) Men om det är äl+14 på lördag så är det iaf inte konstigt att du fick negativt, det kan ju ta upp till 10 dagar (om inte mer) för ägget att fästa tror jag och innan det har fäst så har man ju inga gravidhormoner i blodet :)
Har antagligen precis haft ägglossning, så nu sätter väntan igång igen :) Just nu känns det lugnt iaf, blir inte ens ledsen när jag ser gravida längre, tänker bara "snart är jag också gravid". Vet inte om det är dumt att tänka så, att liksom bygga upp förhoppningar, men just nu får det mig iaf att må bra så kör på det för tillfället :) Inte hört nåt än om utredning, men känns skönt att remissen är inskickat så vet jag att det kanske händer något snart.
Det är så sant som du skriver, och jag vet ju egentligen att det är så. Men, ja, du vet...Lugna och harmoniska jag liksom :)
Jag tycker att det låter utmärkt att tänka "snart är jag också gravid". Det är ju dessutom det allra troligaste, att du blir gravid inom en hyfsat snar framtid. Antingen händer det innan utredningen kommer igång, eller så händer det med lite hjälp. Och de är ju bägge två bra alternativ!
Att skriva det här till dig hjälper mig dessutom att få lite distans till mig själv. Det är ju inte bara det allra troligaste att du blir gravid inom en hyfsat snar framtid, utan även att jag blir det.
Du får ta det som en utmaning att lyckas hålla dig lugn hela den här perioden av väntan :) För min del är det ju så himla kört, men jag ska försöka så här på sluttampen. Imorgon ska jag dessutom till gynekologen för att kolla att det inte är något fel med mina oregelbundna cykler. Min förra gynekolog har tyvärr gått i pension (hon var så bra!) så jag är lite nervös för hur efterträdaren ska vara. Men det blir säkert bra.