-
Ja, det är väldigt stort :) Jag har nyss varit och träffat en väns nyfödda flicka och längtar så väldigt efter att bli gravid. Ikväll ska jag gå och träna, det brukar kunna hjälpa lite grann. Vissa dagar får jag anstränga mig för att inte bara sitta och längta efter att bli gravid...Hallonen skrev 2015-07-26 16:59:22 följande:Jag förstår hur du menar. Jag har varit den i vår relation som tryckt bromspedalen i bott när det gäller barn. Min man har vart redo mycket länge än mig. Därav "läskigt". Är ju ett helt nytt liv man skapar, kan tycka det är självklart att det känns stort ändå. Men längtan är givetvis den största känslan här för tillfället. En känsla jag mer än gärna tar till mig. Jag tror som du säger att det är viktigt att göra saker man mår bra av och får bort fokus på barn för att förhindra att bli besatt och fastna i ett hamsterhjul. Det händer när det händer och under tiden får man väl passa på att njuta av det man har istället för det man saknar.
-
Inte är du dum heller! Det blir ju sådär. Så har det varit för mig varenda gång. Sen kan jag ju inte låta bli att undra om du kanske testade lite tidigt? Om du inte har fått mens än så finns det väl fortfarande hopp? Men absolut, ta det lugnt idag och var hur ledsen du vill. Man måste ju få vara ledsen också. Men se till att göra något snällt mot dig också, ta en promenad, gå på massage, ät något extra gott, umgås med någon du mår bra av :)pandoraDiem skrev 2015-07-30 09:00:24 följande:
Tråkiga nyheter här. Testade imorse efter att ha varit nästan helt säker på att det tog sig denna gång, men icke. Känner mig lurad och så fruktansvärt dum som liksom har gått och inbillat mig alltihop. Tänker tillåta mig att må skit idag så ska jag försöka rycka upp mig sen, kanske sätta mig ner och planera lite bröllop eller göra något romantiskt med sambon. Hoppas det går bättre för er.
Själv väntar jag fortfarande på äl, den verkar komma sent den här månaden. Jag är väldigt längtig den här tiden på månaden och ser bebisar och gravida överallt.
Stor kram till dig! -
Vad roligt, grattis! Hoppas att du får en härlig graviditet :)cutebike skrev 2015-07-30 14:24:07 följande:
Hej alla!
Har varit så fullt upp här i månaden med skojigheter att jag knappt tänkt på ägglossningar eller forum :) Hoppas ni haft en härlig juli med!
I måndags testade jag mest lite för skoj då det borde vart lite tidigt, men dra mig baklänges om det inte kikade fram ett starkt plus! Känns helt overkligt och jag som inte märkt av något förutom lite frossa och trodde jag höll på att bli sjuk!
Ingen aning om det hjälpte till att jag slappnade av så mycket och stirrade om andra saker istället, men vill gärna ge tråden lite lite cred iallafall!
-
Fy alltså, det där är ju ingen rolig dag alls. Vad himla segt det ska vara. Ta hand om dig ordentligt, så hörs vi sen!pandoraDiem skrev 2015-07-30 13:47:27 följande:
Tyvärr finns det nog inget hopp för den här månaden, är på äl+15 och har spottings. Så bara att vänta på mensen nu. Tack för stödet! Kram.
-
Oj då, svår situation. Spontant tänker jag att om det är ett jobb du velat ha superlänge, så kanske du ska satsa på det. När du väl har den erfarenheten är det ju lättare att få sådana jobb igen. Men det beror ju också på allt annat i din situation, hur gammal du är och hur du tror att er situation kommer att vara om ett år...När måste du bestämma dig?Hallonen skrev 2015-07-30 14:38:25 följande:Jag känner mig så himla upp och ner och har hamnat i en riktigt tuff sits. Jag har fast anställning i grunden men precis fått ett mamma vik som handläggare, något jag velat superlänge. Till en början är viket på ett år med chans till förlängning beroende på när ordinarie kommer tillbaka från mammaledighet. Jag är så himla kluven. Vissa dagar känner jag "skit samma, jobba ska jag göra hela livet" andra dagar känner jag" vänta ett halvår-år och satsa efteråt" men så vet jag att det alltid kommer finnas en anledning till varför jag inte "borde".. Åh.. Så kluven..
-
Heja nya tag! Jag har äntligen haft äl, så nu börjar väntan. Jag både hoppas och vågar inte hoppas. Men någon dag när jag behöver det ska jag ta och läsa igenom alla klokheter i den här tråden :)
Hallonen: Lycka till med att komma fram till vad du ska göra :)
Trevlig helg! -
Tack! Jag försöker verkligen ta det lugnt, men jag hoppas så väldigt mycket. Men jag blir ju inte mer gravid av att räkna dagar. Lite tokig av väntan och längtan känner jag mig ändå :)
Och pandoraDiem, jag förstår verkligen att du kan se fram emot din tid hos barnmorskan. Då händer det ju något, och man vill ju alltid veta. Jag har en tid hos gynekologen nästa vecka och jag tycker att det känns bra att kolla. Jag önskar dig lycka till idag! Skriv gärna sen och berätta hur det gick.
Hallonen, vad kul att satsa på jobbet! Jag tycker att det låter som ett klokt val eftersom det var något du ville. Dessutom är det ju verkligen inte lång tid till årsskiftet, några månader bara. -
Vad härligt att du känner dig avslappnad! Det låter som att det blev ett positivt besök. Det är väl inte så otroligt att du skulle bli gravid innan utredningen kommer igång, det har ju ändå inte gått så lång tid. Plötsligt händer det! (Läs gärna den här krönikan, jag gillar den: www.lindaskugge.se/cldoc/460.htm) Jag känner mig ju säker på att du någon dag kommer skriva här i tråden och berätta att du är gravid.pandoraDiem skrev 2015-08-05 12:54:52 följande:
Nu är remiss inskickat så nu är det bara att vänta och se om de vill göra undersökning på oss eller inte. Vill de inte det så vänder vi oss till en privat klinik. Känner mig faktiskt mer avslappnad än på länge, nu vet jag iaf att något händer. Förhoppningsvis hinner jag bli gravid själv innan även om inte det känns så troligt, men kan ju inte låta bli att hoppas iaf litegrann :)
Ja visst är det lustigt hur galen man kan bli innan bim, inför förra bim:et klarade jag inte av att gå in på en viss toalett på jobbet för det var där jag hade upptäckt att jag fått mens en annan gång, snacka om att förnuftet flyger all världens väg :) Försöker varje månad intala mig själv att jag varken blir mer eller mindre gravid av att hålla på med alla tokigheter. Hoppas du hittar något bra att göra som bara slukar upp tiden, ibland kan det hjälpa att blicka lite längre fram i tiden, så man inte slukas upp av bim-datumet :)
Haha, jag känner igen mig! De gångerna jag har börjat få innan mensen-spottings har jag inte velat gå på toa överhuvudtaget, för att jag inte vill att det ska komma mer. En vinnande strategi verkligen :) Jag tror att det som hjälper bäst för mig är att försöka ta ett steg tillbaka från känslan och liksom känna på och undersöka den. Och slappna av så gott jag kan. Det har jag ju iofs lärt mig från yogan, så då kanske det är det som funkar bäst. Tyvärr så blir det så att om jag försöker blicka framåt i tiden så kan jag bara tänka på huruvida jag kommer ha barn då och sådär. Hur brukar du tänka när du gör det? -
Tack själv! Verkligen. Jag har nu så klart börjat tro att jag är gravid denna månad. Men men, det är väl som det blir.pandoraDiem skrev 2015-08-05 20:07:53 följande:
Tack för lästips och peppen, så skönt att få prata av sig lite här inne :)
Känner igen det där med att gruva sig inför toabesök, man får nog acceptera att man blir lite knäpp när man vill nåt så mycket. Intressant det du skriver om att undersöka känslan, måste jag testa själv :)
Med blicka framåt menade jag nog mer att man slutar att fokusera så mycket på just denna bim utan kanske ser det i ett större perspektiv. Jag hade tex augusti som en lite större milstolpe och när jag blev för besatt i våras försökte jag lugna mig med att fokusera på augusti; antingen skulle jag vara gravid då eller så skulle jag söka hjälp. Antar att jag får försöka hitta någon ny milstolpe nu när augusti är här. Hoppas du hittar en strategi som fungerar för dig :)
Apropå det här med att undersöka känslan - det är roligt att du skriver att man får acceptera att man blir lite knäpp, för acceptans är en viktig del i hur man undersöker sina känslor. Dvs att inte tänka att det är fel att man känner som man gör, att det vore bättre att känna annorlunda etc, utan liksom bara acceptera känslan, känna på den och se hur den känns och vad den består av. Det är lite svårt att förklara, men är du intresserad så googla lite på yoga, meditation eller mindfullness.
Ja ok, då förstår jag. Att liksom se det i ett större perspektiv. Det är bra! Förmodligen blir det ju barn förr eller senare. Ibland känner jag mig stressad för att jag håller på att bli för gammal och att det snart är för sent. Men jag är 31 så än är det ju faktiskt inte så. Att få vara tillsammans med sin älskling och få barn förr eller senare, det är ju inte alls så tokigt :) -
Jag är precis likadan! Har så lätt att föreställa mig det värsta. Och sen blir jag ännu mer orolig att det inte kommer att gå när jag tänker så negativt. Men då är det skönt att höra att många har tänkt likadant och att det har gått alldeles utmärkt :) Och ja, så oerhört viktigt att uåpskatta det man har. Jag kan överlag vara både orolig och kritisk av mig, men jag försöker att väga upp allt det negativa jag tänker med ännu mer positivt. Tex om jag föreställer mig det värsta så försöker jag kontra med att föreställa mig det bästa, eller om jag tänker på något dåligt jag har gjort så försöker jag peppa mig mwd några bra saker. Det känns bra faktiskt.pandoraDiem skrev 2015-08-06 14:29:11 följande:
Känner igen det där med stressen att bli för gammal, mina tankar har en tendens att styra in sig på värsta läget och då är det ju lätt att allt bara känns hopplöst när det kanske inte är det. När jag istället borde vara sjukt tacksam över att jag lever med min allra bästa vän och vi båda vill samma sak med våra liv och gör varandra lyckliga.
Spännande att följa dig den här månaden, som sagt, plötsligt händer det :)
Ja, det är spännande. Jag både hoppas och vågar inte hoppas. Men om en vecka vet vi, och tills dess ska jag bara försöka ta det lugnt. Och om jag vill testa innan dess så får jag väl göra det.