Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!
pandoraDiem, hur är det med dig? Tänker på dig och hoppas att du mår bra! Jag har på något vis fått för mig att vi ska bli gravida båda två denna månad :) Men det kan förstås bara vara önsketänkande...
pandoraDiem, hur är det med dig? Tänker på dig och hoppas att du mår bra! Jag har på något vis fått för mig att vi ska bli gravida båda två denna månad :) Men det kan förstås bara vara önsketänkande...
Hej!
Jag måste bara säga till er här att läsa denna tråden var oerhört befriande och intressant! Det kändes så skönt att höra att det var fler som reflekterat över denna upplevelse av besatthet man känner när detta väl drog igång, och vi är bara på vår andra månad... När min första mens kom grät jag på toa på jobbet, mest av besvikelsen av att mina föreställningar inte stämde.. svårt att känna sig tramsigare. 30 år och lipar som ett barn med fel present på julafton...
Det var kul att få läsa er med längre erfarenheten också som fått lite perspektiv och distans till det. Tack för att ni delar med er här av så privata saker till helt för er okända människor.
Denna veckan har jag mens och sedan ska jag ta till mig allt vettigt som skrivits här och coola ner mig ett par hekto!
Hoppas några av er kommer fortsätta här!
Mvh
Det verkar tyvärr inte funka att bestämma att man är gravid. Jag har mensvärk och har börjat blöda lite. Lite för tidigt, men det är väl lika bra så behöver jag inte gå och bli ännu mer hoppfull i onödan. Känner mig väldigt besviken och uppgiven nu, men på tisdag ska vi åka bort så det blir nog bra tills dess.
Ok, då förstår jag hur det är med utredningarna. Jag tror att jag också skulle vilja göra en om det skulle gå ett år. Det kan så klart vara så att man blir gravid igen efter ett år och en månad, men det kan ju ändå vara skönt att kolla. Eller så skulle jag nog känna i alla fall. Jag bokade förresten tid hos gyn förut, för att kolla om det är något med mina oregelbundna cykler. Jag fick inte tid förens i augusti, men det känns ändå ganska skönt att slippa gå dit på sommaren.
Äh, nu får vi ta och koncentrera oss på semestern :) En sak som jag har upptäckt att jag tycker är väldigt meditativt, skönt och roligt, är att odla och pyssla med växter. Så det kan nog råda bot på dagens besvikelse.
Grattis! Vad roligt :) Jag känner att jag verkligen har kunnat slappna av under semestern, jag känner mig mycket lugnare nu. Och så känner jag väl att jag mer har kunnat glädjas åt allt jag har, och inte vara ledsen för det jag inte har. Det är skönt. Men nu har jag äl snart igen, och då kanske jag har svårare att slappna av. Hur är det med dig?
Men det är också lite som att jag är så trött på att bli besviken att jag inte orkar hoppas denna gång. Jag blir lite som ett argt barn och tänker att jag inte tänker ta några himla tester eller räkna några dumma dagar. Eftersom det liksom ändå inte händer...
Så är det ju, man orkar inte bli sådär jättebesviken flera gånger. Bättre att bara hoppas lite grann. Det har verkligen blivit den här trådens tema, att ta det lugnt :) Jag håller tummarna för oss jag med. Ser fram emot att höra av dig i augusti! Kram
Åh! Himla snart idé. Säger som ni båda att det nog är lätt att bli besatt även fast man egentligen inte vill. Att fira tillsammans låter som en helt fantastisk idé ju! :) det ska jag implementera hos oss också :)
Ja men verkligen en bra idé! Vi har tänkt börja "på riktigt" sep-okt men kör oskyddat nu och när man väl kommit in i längtan så är det lätt att bli lite besatt. Jag känner nu att jag tänker mycket på det och "värre" lär det väl bli när vi verkligen startar bebisverkstaden kan jag tänka mig. Så himla spännande men samtidigt läskigt liksom.. :) hur är dina känslor kring allt?