pandoraDiem skrev 2015-05-18 10:26:28 följande:
Jodå, känns bättre i alla fall, även om det går i vågor. Verkar som jag har så lätt till tårarna nu för tiden, jag som nästan aldrig gråter annars. Men ibland känns det bara så hopplöst.
Jag känner verkligen igen mig i det du skriver om längtan. Det blir ju så svårt att tänka på något annat. Jag försöker hela tiden tänka att jag längtar till augusti, för då kommer jag antingen att vara gravid eller så kommer jag ta tag i det hela genom att söka hjälp. Jag orkar liksom inte längta till nästa bim och bara bli tokbesviken när mensen istället kommer.
Jag hoppas du hittar något bra sätt att leva med din längtan. Kram
Tack! Det går i vågor för mig med. Ibland är det helt ok och ibland, som nu, så bara övermannas jag av längtan. Men nu när jag läser ditt inlägg så tänker jag att det är ju ändå positivt att det går i vågor. Det vore ju värre om vi skulle ha denna längtan hela tiden. Går det i vågor så har man ju ändå lyckats skapa en del tid som är ok...
Ja, det är verkligen svårt att tänka på annat. Och det kan vara så överväldigande! På sätt och vis önskar jag att jag bara kunde "glömma bort" det, och se vad som händer. Men å andra sidan kanske allt det här är en process för att förbereda sig också. Eller, vi kanske kan se det så?
Och jag tror också att det är bra att tänka lite mer långsiktigt, att det högst troligen kommer att bli av någon gång! Men det är svårt, jag vill ju nu! Jag vill liksom redan vara gravid. Samtidigt känner jag som du, jag orkar inte bli sådär besviken och ledsen när det inte händer. Min sambo är så kolugn, jag får försöka bli mer som honom :)
Hur går det med dina rese och bröllopsplaner!? Kram på dig