pandoraDiem skrev 2016-01-11 14:51:11 följande:
Nu har jag läst igenom tråden och så mycket kloka saker vi skrivit :) På ett sätt känns det sorgligt att läsa det jag skrivit för nästan ett år sen och inse att jag fortfarande inte är gravid men på ett annat sätt så tror jag att det kommer att ordna sig på det bästa sättet tillslut. Framförallt så ser jag framemot detta år, än så länge känns allt möjligt :) Och oavsett hur alla graviditetsförsök går så ska jag ju faktiskt snart gifta mig och det känns som att det här bröllopet inte hade kunnat komma under en bättre tid i mitt liv än just nu. Att få fira min och min sambos kärlek som bara har blivit större under denna kamp känns helt rätt :)
Så jag tror att både du och jag kommer att få ett fantastiskt år!
Ja, jag tror också att vi kommer få varsitt fantastiskt år! Verkligen fint att få fira kärleken när man redan har varit igenom jobbiga saker tillsammans, det känns liksom extra värt att fira. Kanske känns det extra tryggt också - att veta att man kan ta hand om varandra i de jobbiga situationer då det behövs som mest.
Med mig är det bra. Jag känner mig nästan alltid alldeles kolugn. Och när jag inte gör det är det inte så farligt. Jag behövde ju inte vänta så länge på att bli gravid, det tog ganska exakt ett halvår. Men som du vet så tyckte jag ju ändå att det var en väldigt jobbig tid. Men nu, när allt verkar gå bra, så kan jag tycka att det var bra att det tog den tiden. Dels av praktiska anledningar, det har visat sig att det faktiskt passade bättre att vänta lite. Men också tror jag att det var bra för oss på något vis, att få vänta och tänka lite. Jag menar så klart inte att du ska tycka att det är bra att du behöver vänta så länge, men jag tänker lite att det kan finnas positiva saker som man kanske inte ser på en gång, men som visar sig sen. Inte vet jag, jag ville nog mest berätta att allt det som jag tyckte var så hemskt jobbigt inte spelar någon roll nu, utan snarare var lite positivt.
Visst börjar ivf:en närma sig nu? Jag hoppas allt går bra, och, allra viktigast, att du mår fint! Stor kram :)