Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!
Men åh så skönt att få veta hur det ligger till, och skönt att ha en plan. 5 månader är så klart ett tag, men det är ändå inte så förskräckligt länge. Särskilt inte med tanke på att ni faktiskt har tiden på er sida (även om det inte alltid känns så). Förstår jag det rätt att det skulle kunna hända att ni blir gravida själva, men att det är mindre chans? Det är ju en ganska bra situation, att ni har en plan framåt med ivf eller kanske adoption. Kanske gör det det lättare att slappna av i stunden och inte tänka så mycket på det? Och skulle det hända av sig självt inom de här månaderna är ju det en fin bonus :) Nu är det inte meningen att vara överdrivet positiv, jag vet ju att det är jobbigt att vänta. Men jag tycker ändå att det låter skönt att veta och att ha något att förhålla sig till.
Och, haha, du har rätt i att det låter som en bra idé att inte googla skräckhistorier :) Vad himla knäpp man kan vara! Varför plåga sig liksom? Jag har verkligen slutat med det nu. Är det inte det här vi kommer tillbaka till hela tiden? Typ hur man kan hålla sig någorlunda lugn och må bra i den här barnskaffarsnurren.
Jag har de senaste veckorna blivit väldigt gasig och svullen i magen. Så magen står ut, och allt som sitter åt mår jag ännu mer illa av. Jag har gått runt med uppknäppta byxor eller nedhasade tights under långa tröjor. En vän föreslog att jag bara kunde skaffa ett par mammabyxor, men det vågade jag liksom inte, dels för att det på något vis kändes fånigt när det inte är en riktig bebismage, och dels för att det kändes som att utmana ödet att hålla på att köpa mammakläder "för tidigt". Men sen insåg jag hur fånigt det är, och så har jag beställt ett par mjukisbyxor med plats för pruttmagen (inte bara bebisar som behöver plats!). Och de kommer säkert vara fantastiska varenda gång jag är svullen i magen, vilket jag ju är ibland. Jag känner liksom att det är skönt när jag kan sluta vara knäpp, och göra bara det jag mår bra av...