Hur ska jag hjälpa min kompis som har svårt att få barn?
Jag hoppas att någon här kan hjälpa mig.
Jag har en riktigt fin väninna som jag har känt i hela mitt liv, vi är både i 30-årsåldern. Hon är lite blyg och återhållsam av sig och jag är ungefär hennes motsats. Vi träffas tyvärr inte så ofta eftersom vi bor i olika städer men när vi väl ses så är det som om vi träffades igår.
Nu är det såhär..
Jag har fått barn ganska nyligen och när jag träffade henne för ett tag sedan så berättade hon för mig att hon och hennes man har försökt att bli gravida i snart två år. De hade varit under utredning och ingen hade hittat något fel på någon av dem, det verkar bara som om det inte vill ta sig tyvärr.
Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta henne i det här. Jag vill verkligen vara hennes vän och jag vill att hon ska kunna prata med mig om det känns jobbigt, men jag vet verkligen inte vad jag ska säga. Det känns som om jag sitter på en hög häst och att allt som jag kan tänkas formulera skulle kunna mottas på fel sätt.
Är det någon som har varit i hennes situation? Vilken typ av vän hade ni velat ha i det? Visst kan jag lyssna, men jag måste ju ge någon typ av respons också, hur gör jag det?
Jag vill inte att hon ska må dåligt och jag vill hjälpa henne. Tacksam för svar.