• cocospaj

BIM maj 2015

lanylena skrev 2015-04-28 07:20:58 följande:
    Haha, går jag efter ÄL-dagen så kommer jag i så fall ha BF 11 januari, min dotters födelsedag! Hihi

Haha vad häftigt ändå! :D Tvillingar med mellanrum haha :)

• cocospaj

Vill ha BIM nu... Sååå jobbigt att vänta! Ska nog köpa fler test, och testa på fredag och se. Känns som en evighet dit bara haha...

• cocospaj
    Symetrical skrev 2015-04-28 15:16:42 följande:
    Välkommen till min värld! Sååå drygt med utdragen äl! Senaste cykeln hade jag jämnstarkt utslag på stickorna (typ samma som dig) i över en vecka, sen fick jag aningen starkare nån dag, för att sen bli svagare igen!

Trodde först att jag inte hade äl alls, men det stigande tempen bekräftade att ägget trots allt släppt, så de där testerna kan minst sagt vara missvisande i vissa fall!

Stiger tempen hos er allihop när ägget släppt?

Min var som vanligt runt ÄL, 36.4. Dock kollade jag nu och har 37.0. Känner mig sjuk när jag ligger så högt haha, mår illa och känner mig övervarm.

• cocospaj
    Syllin skrev 2015-04-29 08:39:17 följande:
    Tempen stiger efter ägglossning, under och strax innan sjunger den ofta ytterligare något

Coolt! 

Kollade tempen för en stund sen, då var den 36.8, vilket är högre än vanligt för mig det med. Som sagt, normaltemp på mig är 36.4-36.6. 

• cocospaj
    Kixpix skrev 2015-04-29 13:05:03 följande:
    Vad kul! Jag hoppas på en januaribebis då jag själv är det :)

Jag hade ÄL 10/4 om jag känner mig själv, inte kört med test eller så för det blir bara pressat för min del. BIM har jag runt 10/11-5 men kan säkert vara något tidigare då min cykel diffat på några dagar.

Ska i alla fall strax prata med min syster, hon kände tydligen av sina graviditeter väldigt tidigt!
    Tror du det kan gå i släkten att känna av tidigt? min syster gjorde med det nämligen.
  • cocospaj

Kul att ni nämner uvi.. Skrev om det häromdagen ju, var hos läkaren och var tvärsäker att jag hade det, men inte. Men känslan är fortfarande kvar. Lustigt! :)

• cocospaj

Ja nått sånt måste det vara! :) inte ens jag är så dum att inbilla fram en uvi :p för det är inte kul!

• cocospaj
    Kixpix skrev 2015-04-29 21:43:59 följande:
    Haha, verkar ju konstigt att 2 personer någonstans i landet känner exakt samma sak ;)

Nej, jag har inte kräkt heller. Utan bara sånt molande illamående som ligger där och pyr typ..

För ett halvår mådde jag väldigt psykiskt dåligt och hade ett sjukt illamående som inte ens går att beskriva. Detta illamående är inte ens i närheten av det hemska :p precis som jag mår illa från magen och uppåt. Haha
    3, för jag har också samma och haft nästan en vecka nu :)
  • cocospaj
    Kixpix skrev 2015-04-30 09:29:02 följande:
    Ja visst ja! :) ditt har inte gått över heller?

Nej :) 

Ska göra ett test imorgon troligen, eller på lördag. Vågar knappt, är så rädd att det är negativt.

• cocospaj
    Kixpix skrev 2015-04-30 09:53:03 följande:
    Ja just det, du har BIM imorgon. :)

Skulle det vara negativt så blir man så besviken, men du har ju hållt dig och inte testat tidigare väl?

Jag tänker att om jag inte är gravid nu så var det inte meningen denna månaden. Men jag håller tummarna för dig :)

Aa, eller på lördag är BIM, men kan nog inte hålla mig längre. Sambon är ju ledig från jobb imorgon med, så hade varit supermysigt med ett + och "fira" typ :) 

Ja man får ju tänka så, men jag "behöver" verkligen något positivt nu inför nästa vecka då jag påbörjar praktik på 5 veckor, som jag har dööömycket ångest för. 

• cocospaj
    Kixpix skrev 2015-04-30 10:29:47 följande:
    Jag som snurra till det ;)

Vad är det för praktik?

Min sambo vill inte vara med när jag testar mig, han vill att jag ska överraska honom med något roligt ;)

Inte lätt att hålla reda på alla i tråden! :)

Utbildar mig till undersköterska, så ska vara på en vårdcentral. Jag är starkt emot att jobba gratis i  veckor och förlora inkomst. Hade gott och väl räckt med 2 veckor. 

Kul! Har du kommit på någon rolig idé då? :)

• cocospaj
    Kixpix skrev 2015-04-30 10:57:04 följande:
    Vad kul men förstår hur du tänker ;) jag är också utbildad uska och jag fick faktiskt validera min praktik så jag gjorde inte så många veckor som behövdes :)

Nä.. Antingen köper jag en kaffekopp där det står PAPPA på och så sätter jag den vid kaffebönorna och när han kommer hem från jobb säger jag bara: oj, glömde sätta igång kaffet kan du göra det? Eller nåt :)
    Skönt att validera! Jag har bara varit inom LSS så kan inte validera detta. Dock slapp jag äldrevården pga ryggen, så det var skönt! haha

Det var ju mysigt! :) Sjukt kul att se reaktionen där, haha :)

Jag tycker det ska bli så kul att få berätta för folk, särskilt svärmor och svärfar, då våra barn blir deras enda gemensamma barnbarn :) Min mamma har redan ett 100tal (haha liiiiten överdrift) barnbarn så blir inte så speciellt för henne. Tror dessutom inte våra kommer mäta sig med ena syrrans då de är gudasöta, de är halvasiater. Så hon kommer nog inte bry sig nämnvärt. 
  • cocospaj
    Kixpix skrev 2015-04-30 11:24:44 följande:
    Jaha, trist att du har problem med ryggen, men roligt att få vara på en VC. Skitkul!

Jag har nog som dig. Vårt barn blir mina svärföräldrar första med min mamma och pappa redan har 11 barnbarn sedan innan. Vi är en stor familj ;) det är inte min sambos. Samla de ihop hela deras släkt är det som vår familj och så är vi ändå fler än dem. Hahahaha.

Nu väntar jag nervöst på VC för att träffa läkaren. Usch!!!

Jag hoppas det, är rädd för att sticka folk haha! Vet hur jävla ont det gör när man sticker fel. 

Hahah ja det låter som oss med :) 

Hoppas det går bra hos läkaren :) 

• cocospaj
    Kixpix skrev 2015-04-30 11:59:53 följande:
    Haha. Ja du.. Jag tog venprov på en, en gång. Jag tuppa av. Sen dess tål jag varken

sprutor eller blod så jobba på VC eller sjukhus går icke :)

Det gick bra hos läkaren. Ska sluta med medicinen jag äter eftersom man inte ska äta medicin OM jag nu är gravid. Hon tvivlade dock på att jag känner av grav redan nu ;)

Haha, fyy! Jag går till läkaren var tredje månad minst och lämnar blodprov, har hypotyreos. Så under graviditeten kommer jag behöva gå en gång i månaden, ska bli sååå kul! Mina vener släpper inget blod för jag är så rädd, häromdagen fick de ta kapillärt i fingret, 3 rör. Kul! 

Vad äter du för medicin? :) 

• cocospaj
    Kixpix skrev 2015-04-30 13:43:28 följande:
    Usch fy! Det är inte kul med fel på skk. Har själv struma.

Jag har fått lära mig att de ska använda butterflynålen, känns ingenting i princip och då går det mycket bättre, i alla fall för mig :)

Jag äter lyrica mot GAD. Generaliserat ångestsyndrom, dock en väldigt liten dos :)

Struma, är skk bara förstorad då? Du får ingen behandling eller så?

Har också hört talas om butterfly, men det är lite svårt när min usk är själv, och hon vill att jag ska fixa vanliga venprov igen. Det gick bra tills förra sommaren då en vikarie stack fel. 

• cocospaj

Guuuud, kollar på en serie om en lustig man som jobbar på ett äldreboende i England. Jag har nog gråtit 4 gånger nu. Jag hoppas det är hormoner som spökar, annars har jag blivit knäpp. Brukar inte ha så långt till tårar, men nu är det extremt haha

• cocospaj

BIM -1

Tror inte på det ännu faktiskt haha

• cocospaj
    mikamon skrev 2015-05-01 12:43:02 följande:
    Oh Derek? Den är helt underbar, den serien. Gråter alltid till den :)
    Japp, precis. Kollat ett par avsnitt nu och var tvungen att ta en paus för vi grät så mycket. haha! :)
Svar på tråden BIM maj 2015