Inlägg från: lillskrutten |Visa alla inlägg
  • lillskrutten

BIM maj 2015

Jaha då var det den här tiden på månaden igen. Väntan...får jag mens eller plus?! Har haft regelbundet sex både kring förväntad äl och före/efter. Får se inom närmsta veckan om vi lyckats denna gång. Har försökt sen i oktober. För varje negativt test blir jag mer orolig över om jag kan bli gravid istället för när.

• lillskrutten

Just skulle fråga er en sak också gällande bf. Hur räknar man ut det? Jag har tänkt att plussar jag nu så blir bf januari. Tänker jag rätt?

• lillskrutten
    linnsanbelle skrev 2015-05-01 06:23:33 följande:

Ja, tänk om man bara fick ett kvitto där det stog "godkänd" så slapp man oroa sig! Min sambo blir kocko på mig när ja säger "i sommar MÅSTE ja va gravid" han tror inte de e nyttigt att ha den inställningen, haha

Ja man skulle få veta det innan resan med försök efter försök drar igång. Inte behöva ha provat i över ett år innan man ens får ifrågasätta varför det inte blir något. Min sambo resonerar utifrån att det blir när det blir. Men jag har haft längtan så långt innan vi började försöka så varje månad känns jobbigt då allt skjuts framåt. Han har barn sen innan så tycker att blir det inga fler är det okej det med. Men jag vill även uppleva allt från början och få ett barn som är vårt gemensamma fullt ut. Värsta tänkbara skulle va om jag inte kan bli gravid och han då inte tycker det är värt att prova på annat sätt.
  • lillskrutten
    linnsanbelle skrev 2015-05-01 06:24:30 följande:

Det finns massa sidor kan man kolla det på! kika här o följ länken www.mammaprat.blogg.se

vilken bra uträknare det fanns där. Nu är det bara att få plus så jag får använda den på riktigt. ???? ser bra ut att vi kommit över på andra sidan nyårsafton iaf.
  • lillskrutten
    Evni skrev 2015-05-01 10:56:29 följande:

Hej, hoppar in här, BIM +1-2 idag inte helt säker men min cykel e nånstans mellan 32-36 dagar vanligtvis å nu e jag på dag 37, negativt test imorse men ingen mens. Trött som sjutton, jag som älskar att va ute på middagar, sociala grejer alkohol etc känner just nu bara för att ligga inne. Vi har inte planerat barn denna månaden utan hade tagit en paus så allt känns bara märkligt just nu. Skönt att kunna skriva till er, har inte ens sagt nåt till min sambo då de känns dumt om mensen bara e sen.

Jag brukar också försöka hålla mig att säga både mina symptom och om jag testar negativt. Han tycker jag tänker för mycket så då blir det inte bra om jag surrar om det varje månad vid väntad mens. Men man behöver få ur sig sina tankar och känslor så då är det bra att kunna skriva här.
  • lillskrutten

Väntan och ovissheten tär snart hål o mitt huvud. Ingen mens än men den är lite oregelbunden så litar inte på det. Har ont i nedre regionen lite nu och då i olika grad. Ibland flera timmar som att mensen börjar och ibland bara ett hugg vid ena äggstocken typ.

• lillskrutten

Blir ingen januaribebis. Idag kom mensen. Men får se det positiva att jag kan få bättre koll på cykeln genom appen jag började använda förra månaden.

• lillskrutten

Den kom på dag 37 så trodde verkligen det skulle bli lycka denna gång. Typiskt nog så pratar de om ofrivilligt barnlösa på Nyhetsmorgon idag. Tankarna skenar iväg...ska det nånsin bli vår tur?! Men måste hålla skenet uppe för att inte braka ihop.

soofa skrev 2015-05-06 07:35:39 följande:

Tråkigt! :/

Svar på tråden BIM maj 2015