• enånittitre

Börjar verkligheten komma ikapp MP?

www.expressen.se/debatt/dags-att-tillfalligt-stoppa-invandringen/

En milöpartistisk riksdagsman skriver i Expressen att "invandringen och integrationen börjar likna ett fiasko". Han anser att det är dags med ett tillfälligt stoppa invandringen.

Är Bertil Torekulls inlägg starten på en mer realistisk syn från MPs håll eller har han ett offentligt gatlopp med uteslutning att vänta?

• Svar på tråden Börjar verkligheten komma ikapp MP?
  • Gert

Han kommer bli utesluten snabbare än Åsa Romson äter en hamburgare med bearnaisesås.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Marginalen

Det är mycket rasism inom MP nu.

• enånittitre

Jag tror att fler inlägg likt Torekulls kommer framöver från samtliga partiers etablerade maktelit. Nu gäller det att rädda sin framtida karriär och inte sitta med svarte petter när bubblan spricker. Gör man en 180-graders helomvändning nu så kanske man slipper anklags som ansvarig för det kommande haveriet.

• FDFMGA
    enånittitre skrev 2015-04-05 12:15:54 följande:

www.expressen.se/debatt/dags-att-tillfalligt-stoppa-invandringen/

En milöpartistisk riksdagsman skriver i Expressen att "invandringen och integrationen börjar likna ett fiasko". Han anser att det är dags med ett tillfälligt stoppa invandringen.

Är Bertil Torekulls inlägg starten på en mer realistisk syn från MPs håll eller har han ett offentligt gatlopp med uteslutning att vänta?

Spännande!

Kan du inte länka till artikeln. Jag måste vara dålig på att googla, hittar ingen miljöpartistisk riksdagsman, bara en mycket gammal herre utan MP-mandat som anser dettaSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-06 06:43:07 följande:
    Spännande!

Kan du inte länka till artikeln. Jag måste vara dålig på att googla, hittar ingen miljöpartistisk riksdagsman, bara en mycket gammal herre utan MP-mandat som anser dettaSkrattande
    Bertil Torrkull sitter i riksdagen som ersättare.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Flash Gordon
    Gert skrev 2015-04-07 18:59:25 följande:
    Torrknull - Torekull.

En udda fågel i MP. Utkastad inom en vecka om han inte gör offentlig avbön. MP har självfallet inga planer på att ändra sig på denna punkt.

Låt dem sitta och administrera och ta ansvar för de kommande två-tre årens spännande utveckling så får vi se vad som händer sedan.

Men dammen har spruckit nu.

En MP:are säger idag öppet samma sak som SD sa igår och erkända ledarskribenter på fullt normala tidningar som XP och DI talar i TV-samtal öppet om problemen med volymer och kostnader. Normaliseringen rusar på och relativt snart har pendeln passerat botten - på väg åt andra hållet.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-07 18:59:25 följande:
    Spännande! Vad har han åstadkommit i riksdagen dåSkrattande

Mig gissning är att han inte sitter i riksdagen och att stormen i vattenglaset strax har bedarrat.

Att det överhuvudtaget var någon som märkte hans uttalande den här gången beror väl mest på att han en gång var en rätt framgångsrik tidningsman och att det är lite spännande med dem som går på tvärs mot  det som betraktas som politiskt korrekt.

MP tar det nog med jämnmod och låter gubben gagga vidare. Det skulle förvåna mig oerhört om man utesluter en gammal gubbe för att han skriver att han vill ha invandringsstopp.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-05 13:19:33 följande:

Han kommer bli utesluten snabbare än Åsa Romson äter en hamburgare med bearnaisesås.

Lågt Gert, mycket lågt.
Svar på tråden Börjar verkligheten komma ikapp MP?